Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Film på tv samtidigt som jag arbetar med datorn.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-12 21:35

Hej!
När jag sätter på fullscreen(TV) på VLC när jag ska se film, blir datorskärmen svart. Går det att lösa ?, så jag kan arbeta med datorn samtidigt som filmen rullar på tvn.
jag har en IMac 2011 mid och kör Lion.

  • Medlem
  • 2011-08-12 23:33

Systeminställningar -> Bildskärmar -> Uppställning.
Här kan du välja var du vill ha din meny etc, sen kan du "dra" över filmen till TVn och fortsätta jobba på vanliga skärmen. (I detta exempel ska inte Skärmdubblering vara ikryssat)

  • Medlem
  • Gävle
  • 2011-08-12 23:43

VLC har som normalinställning att om du kör film i fullskärm på ena skärmen så blir den andra svart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-13 11:29

OKej, Kan man ändra denna normalinställning ?

Ursprungligen av kimaa:

OKej, Kan man ändra denna normalinställning ?

Japp.

Jag kör XBMC till TVn på en Mac Mini med Lion, fungerar bra att få ut den bilden via HDMI till TVn och DP till min skärm i rummet bredvid.

Problemet är om jag växlar användare, då slocknar XBMC och istället visar den användaren som är inloggad. Finns det någon lösning att XBMC kan fortsätta ge bild till TVn, fast jag är växlat användare?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-06 17:53

"Problemet" i VLC tror jag blir att även om du väljer att inte "svarta" andra skärmar i helskärmsläge, så tror jag kontrollern kommer synas i bild när du rör musen på den andra skärmen.

1
Bevaka tråden