Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta ikoner med candybar?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hello.
Har nyss installerat candybar och laddat hem några sjyssta ikoner från iconfactory. dock så kan jag bara byta enstaka ikoner, alltså en efter en. finns det inga sjyssta paket med typ alla "vanliga" ikoner man behöver (har hittat några paket men det är aldrig alla ikoner som är med)... Hur ändrar jag dem på en och samma gång?

Tipsa mig gärna om några sjyssa iconpaket... länka gärna Gracias

Hm, min fråga passar rubriken men kanske inte frågan.. En admin kanske vill flytta på det här inlägget till en bättre plats?

Hursom.. Jag har installerat Candybar nu, har inte betalt än men pillar runt lite på måfå.
Det som bekymrar mig är att när jag har bytt en ikon och väljer "apply change" och "restart dock" så händer det ingenting med ikonen på programmet ifråga?

Med docken vill jag byta ut de små punkterna (enbart) så det blir pilar istället, det går inte alls..

Vad gör jag för tokigt?
(Startade om och några av ikonerna trillade på plats. Kan dock fortfarande inte byta till pilar i docken.)

edit: jag kör 10.6.1 (uppgraderade i morse! wohoo!)

Ursprungligen av klarabara:

Med docken vill jag byta ut de små punkterna (enbart) så det blir pilar istället, det går inte alls.

Vet inte om detta program kan byta ut "punkterna", men kanske värt att prova:
Dock Library - Manage Leopard dock styles with ease

mja, inte det enda jag vill göra..men i Candybar blir det antingen att byta ut hela docken, dvs också glas-skivan eller att låta den vara i orginal. Jag har pilarna och jag trodde jag bara kunde dra dit dem men det verkar inte gå?

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-09-18 14:41

Prova att logga ut och logga in igen, eller starta om datorn, ibland händer det att även om man startar om dockan så byts inte grafiken ut då den ligger kvar i nån cache fil.

Det har jag nu gjort, superbt för program-ikonerna. Men när jag vill inne i Candybar byta till pilarna i docken så går det inte? jag försöker dra dem till prickarna och det blir gröna plus men sen studsar de bort igen? Det är som om det inte går att använda dem även om det bevisligen fungerat när jag bytt dem i finder?

Svårt att förklara problemet då jag är ny i programmet..

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-09-22 14:58

Hmm jag har inte erfarenhet av att byta grafik i docken, kör med 2D docken själv

Det går att byta manuellt om man går till -->System|CoreServices|Dock(Ctrl-höger-öppna-pkt)|Contents|Resources och byt ut --> [indicator small, medium & large för 3D-dock] [indicator small & medium_simple om du kör 2D-dock] mot önskade ploppar/duttar/pilar

Med reservation för 3D-dock. Jag använder bara 2D och har gjort det här manuella filbytet.

Jag gjorde det här precis när Leopard var nytt så det är ett tag sedan. Jag tror att man ska hälsa på i terminalen också och skriva killall Dock --> Enter. Låter läskigt, men det kanske finns någon expert på området som kan verifiera.

Senast redigerat 2009-09-22 16:10

Jag gjorde också det, till slut för i candybar verkade det inte fungera..

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-09-23 22:45

Flyttade tråden till ett mer passande underforum
/Admin

Sen jag uppdaterade iTunes (9.0.1) så kan jag inte byta ikonen? Någon mer som har samma problem?

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-10-01 11:24

Jag har bytt iTunes ikon på 9.0.1 på båda mina mac:ar... med hjälp av candybar. Har du bytt och startat om? Prova att ta bort ikonen från dockan och lägga till den igen

Nu blir man ju nyfiken på vad det är för ikon ni bytt till..:)

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-10-01 11:45
Ursprungligen av Einar Lindgren:

Nu blir man ju nyfiken på vad det är för ikon ni bytt till..:)

Ursprungligen av kainen:

Aha, total blackness ja, bortsett från anknäbben och awayskylten dårå..

En omstart kirrade det hela..

Konstigt egentligen att det inte finns en del av forumet som handlar om sånt..?
Typ ikoner och bakgrunder, hur man kan ställa in det visuella? Fast egentligen kanske det inte är så konstigt..

..iTunes är lila..

Nej varför inte! Det är klart att det borde finnas en pimp my mac-avdelning. Jag gillar verkligen ikoner, men jag tycker det var bättre förr.. OS 9 32bit-style:

Kind of like this --->

Ps. Man måste klicka två gånger för att se hur ikonerna verkligen ser ut. Annars blir det sån där förminskad version som min avatar (men det kanske också har med skärmupplösning att göra?) Ds.

Senast redigerat 2009-10-01 21:20
  • Medlem
  • Täby
  • 2009-10-02 12:12

OT: klarabara: bara att starta en tråd om bakgrundsbilder och en för ikoner under "Allt om mac".

Däremot så finns det redan en tråd för att posta en screenshot av sitt skrivbord om man är mera sugen på detta.

yup, done that, been there. Den bara kändes lite stram sådär...

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-11-16 03:14

Bump. Jag får inte Candybar eller iconbox att funka. Alla docks jag laddar ner visas bara som tomma, "0 icons". Någon som varit med om samma sak? 10.6.5, MacBook Air.

Jag har fått problemet att chrome tappar sin ikon med jämna mellanrum, utan förvarning så byts den ut till orginalet. Är det någon inställning som jag har missat i Chrome?

Det rör sig inte om uppdateringar av programmet så vitt jag kan se?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-12 12:12
Ursprungligen av klarabara:

Jag har fått problemet att chrome tappar sin ikon med jämna mellanrum, utan förvarning så byts den ut till orginalet. Är det någon inställning som jag har missat i Chrome?

Det rör sig inte om uppdateringar av programmet så vitt jag kan se?

Chrome uppdateras lite då och då allt och då tappar den inställningarna i Candybar för den tror det är en ny app.

Attans, trodde jag bad den att inte uppdatera sig självsvådligt. :/

1
Bevaka tråden