Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsammare dator pga två operativsystem?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Jag funderar på att installera lion idag, men det jag undrar lite över är om min dator kommer att bli långsammare om jag installerar lion också. För jag antar att inte den tar bort snowleopard..Kan inte någon berätta för mig hur det fungerar...

När du installerar Lion från Snow Leopard så uppgraderar den.
Med andra ord kommer du inte har 2 operativsystem på din dator.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-08-12 12:19

Alla operativsystemsfiler för Snow Leopard filer skrivs över med filer till Lion eller tas bort (ifall de inte behövs längre) så du kommer inte ha någonting kvar av Snow Leopard förutom dina egna filer och program som du har installerat.

Såtillvida du inte har flera diskar eller partitioner och installerar båda operativen parallellt, men du kan så klart bara köra ett åt gången. Prestandamässigt gör det ingen skillnad, utom att du förlorar diskutrymmet som du har på den partitionen som inte används. Vet inte hur det är eller om det ens är möjligt att köra Mac OS virtuellt under Mac OS. Jag kör Windows virtuellt under Lion och det norpar en del prestanda.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-08-14 20:21

Se till så du har minst 4 GB RAM, annars finns det risk för att den blir långsammare.
Vad har du för dator?

1
Bevaka tråden