Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan ej installera om Snow Leopard efter Lion uppgradering

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2011-08-11 21:36

Installerade Lion och datorn började frysa hela tiden. Vill nu gå tillbaka till Snow Leopard men datorn vill inte det. Försöker starta med C nertryckt för att få upp skivverktyg så jag kan formatera hårddisken för att sedan lägga på SL. Men efter en stunds tuggande står det: You need to restart your computer. Hold down the power button..

Installationsskivan (DVD) fungerar i andra datorer så det är inget fel den.

Någon som har ett tips på hur jag ska kunna använda datorn igen?

Låter som kernel panic. Har du installerat mer RAM-minne nyligen?

  • Oregistrerad
  • 2011-08-11 21:45

Nix. Jag kan starta upp med Alt nertryckt för att starta upp med Recovery HD. Då kommer alternativen upp för att installera om Lion m.m (om jag är skitsnabb att stänga av Airport, annars fryser datorn igen). Men jag kan inte starta upp för att installera om SL.

Okej, men om du har SL-skivan i och trycker Alt vid uppstart kan du alltså inte välja att boota på skivan?

  • Oregistrerad
  • 2011-08-11 21:48

Jo, jag kan välja det men då kommer meddelandet om att jag måste starta om datorn upp.

Om du testar att resetta SMC, en del föreslår att det kan hjälpa? Intel-baserade Mac-datorer: Återställa systemhanteraren SMC (System Management Controller)

PRAM borde inte behöva resettas, men man vet aldrig: Återställa Mac-datorns PRAM och NVRAM

  • Oregistrerad
  • 2011-08-11 22:25

Blir samma fel ändå

Ta fram installationsskivan som medföljde datorn, och kör Apple Hardware Test.

Intel-baserade Mac-datorer: Använda Apple Hardware Test

  • Oregistrerad
  • 2011-08-11 22:41
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ta fram installationsskivan som medföljde datorn, och kör Apple Hardware Test.

Intel-baserade Mac-datorer: Använda Apple Hardware Test

Ok, provar det i morgon, tack för tipset!

Vad är det för dator? Det är kanske någon annan med samma modell och som haft samma problem.

Eftersom det verkar som om du har fler Macar så kan du starta din "bekymmersmac" i Target Disk Mode och installera via en annan Mac.

  • Oregistrerad
  • 2011-08-11 22:40
Ursprungligen av suddgummi:

Vad är det för dator? Det är kanske någon annan med samma modell och som haft samma problem.

Eftersom det verkar som om du har fler Macar så kan du starta din "bekymmersmac" i Target Disk Mode och installera via en annan Mac.

Macbook Pro 13" från mitten av 2010

1
Bevaka tråden