Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med val av uppgradering av minne till MacBook (13-inch, Late 2009)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-10 11:46

Hej!

Har läst mig till att det inofficiellt går att stoppa in 2x4 gb i min dator. Antar att det är det bästa att göra? Eller kan det ställa till problem om jag lämnar in den på service? Har sedan tidigare bara 2 gb och har märkt att datorn blivit segare och segare allt eftersom tiden har gått, antar därför att det är dags att uppgradera.

Planerar att handla ifrån amazon.de

Undrar därför vad ni exempelvis tror om detta minnet?
Kingston KTA-MB1066K2 Arbeitsspeicher 8GB DDR3 Kit für: Amazon.de: Computer & Zubehör

Är det ett vettigt val eller bör jag gå upp några hundringar och välja en annan tillverkare för klart bättre prestanda?

Tack på förhand!

Kingston eller Crucial är väl det som brukar rekommenderas. Finns flera trådar om detta redan.
Men att handla från Amazon när det är samma pris på Dustin för Kingston förstår jag inte. Crucial kan du köpa från deras hemsida (skickas från England).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-10 12:21

Okej, så minnet jag länkade till borde bli bra? Valet av amazon.de kommer av att jag är i Tyskland för tillfället och har ett presentkort där.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-10 20:06

Ursäktar ifall det är tjatigt att svara på samma frågor hela tiden. Men jag har inte hittat så mycket med just detta minnet och med min dator. Det ska funka fint enligt vad jag förstått, vill dock gärna vara säker innan jag beställer. Do I have a go?

Kolla på Kingstons hemsida. Men ja, det verkar vara samma artikelnummer som de har på Kingstons sida för den modellen (visserligen som 4GB kit då).

Edit:
Har du en länk förresten som bekräftar att den klarar 8GB, hade varit intressant att veta vilka äldre MacBooks som gör det.

Ursprungligen av suddgummi:

Har du en länk förresten som bekräftar att den klarar 8GB, hade varit intressant att veta vilka äldre MacBooks som gör det.

Alla som är unibody, antingen aluminium eller vit plast (men fortfarande unibody).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-10 20:39

Finns en del där ute. Men jag har inte sett någon direkt lista.

OWC säljer exempelvis paket: Apple MacBook Unibody 2.4GHz 2.26GHz Memory up to 8 GB of Ram | Hard Drive Upgrade and Video Installation Guide

Annars har jag mest skummat igenom massa trådar, inget sparat dock.

Den kompletta listan, allt enligt Mactracker. (Apples siffror inom parentes.)

Icke-unibody

  • Original (2006): 2 GB

  • Late 2006 - mid 2007: 3 GB (2 GB)

  • Late 2007 - mid 2009: 6 GB (4 GB)

Unibody (aluminium + plast)

Samtliga: 8 GB (4 GB)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-10 23:56

Stort tack för det Marcus!

Då borde det vara fritt fram att handla.

Jag kände inte till Mactracker som verkar vara ett smidigt program.

1
Bevaka tråden