Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google Street View - är det här det är?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag gör en webbsida och ska där pricka in kunden på en Google-karta. Jag tänkte använda Street View. Jag har sökt mig fram till en plats som jag tror är rätt men var ändå inte helt säker ...

Jag fick zooma in lite för att kolla om det är här det är ... ?

Strömsholm Sofielund‎ - Google Maps

Vart vill du? Säger inte så mycket med din post, vem är kunden och vad är deras adress?

För jag antar att du vill att någon ska känna igen en plats? Eller så har jag missuppfattat din tråd helt och hållet.

Den som letar lite får se ...

Nä tack.

  • Medlem
  • 2011-08-09 21:41

Jazzmuseum?

Fråga jag hade i huvudet när jag letade var alltså "är det här det är?"

Så ... är det ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-09 22:00

Ja! Gatan pratar.

Den som tror sig ha hittat det roliga kanske kan lägga upp ett skärmklipp.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-09 22:02

Jag förtydligar, gatupratare.

Ursprungligen av IngoX:

Jag förtydligar, gatupratare.

Aah... du lurade t o m med mig som visste.

Jag frågade chefen som kan trakterna. Det är tydligen en pizzeria där i vita kåken som vill tala om att "här är det".

Jag såg f ö en annan lustig grej. Om man tittar på skyltarna där till vänster där det står Jazzmuseum men från andra hållet så är den övre skylten utsuddad i en bild men inte i övriga bilder.

Ja det står ju på skylten.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-09 22:16

Och går man ett steg framåt eller bakåt från det hållet så syns det tydligt att det står Sofielund på skylten. Märkligt, varför skulle det censureras, vem har klagat på det???

Edit: Kan det vara så att Google har en automatisk igenkänneing av till exempel bilars registreringskyltar och algoritmen tolkade fel på den bilden?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2011-08-09 23:23
Ursprungligen av IngoX:

Edit: Kan det vara så att Google har en automatisk igenkänneing av till exempel bilars registreringskyltar och algoritmen tolkade fel på den bilden?

Yes, så är det förmodligen. Precis som att även ansikten suddas ut. Tror inte att de hinner gå igenom alla bilder manuellt.

Knappast att det är någon som suddat ut det, utan precis som om man kollar ner i backen i vissa vinklar så är även det suddigt..

1
Bevaka tråden