Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MPB startar inte efter uppdatering

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en ny MPB (inköpt i juni 2011). Körde programuppdateringen (har fortfarande Mac OS X 10.6.8.) och jag tror att det var en uppdatering av Airportvertyget som gick fel. Nu startar inte MPB. Skiverktyget kan inte laga skadan och det går inte att installera nytt system då den vill att man reparerar skivan först.

Hur löser man det här? Tacksam för förslag.

Du kör skivverktyget som säger att det inte kan reparera skadan? Vad får du för felmeddelande? Sist jag hade något liknande hade disken gått sönder. Och min disk var ca 3 veckor gammal så det kan hända på nya doningar också.

Ursprungligen av pmarriott:

Du kör skivverktyget som säger att det inte kan reparera skadan? Vad får du för felmeddelande? Sist jag hade något liknande hade disken gått sönder. Och min disk var ca 3 veckor gammal så det kan hända på nya doningar också.

Jo, elektronik går ofta sönder "direkt" eller så dröjer det ett år eller fler.
Så det kan mycket väl vara disken som rasat.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-08-09 22:59

@Molgan: Har du bootat med din installationsskiva och kört skivverktyget därifrån? Reparera skivan kan du inte göra på den skiva du har startat datorn från.

Maskinen är bootad från installationsskivan och skivvertyget körs där ifrån.

Felmeddelande:
Ogiltigsyskonlänk
Fel: Skivvertyget kan inte reparera här... återskapa dina säkerhetskopierade filer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-10 08:53

Diskwarrior borde lösa problemet om det är ett mjukvarurelaterat problem. Är det hårdvarurelaterat så finns det inget program som löser det. Då lämnar du in datorn och får disken utbytt och så lägger du tillbaka dina saker från din säkerhetskopia.

1
Bevaka tråden