Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inloggningsskärmen i Lion

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-08-05 18:56

Jag har tidigare (under beta-tiden) läst att info. om IP, versionsnummer, hostname etc. ska vara flytta upp till övre högra hörnet och växlas genom att man klickar på klockan... Detta funkar inte hos mig. Är den funktionen bortplockad?

Måste vara i så fall. Har aldrig hört talas om det.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-08-05 19:50

Kolla videon en bit ner på den här länken...

New Login Screen on Mac OS X Lion | TheTechJournal.com

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-08-07 11:02

Någon annan som känner till nå't om detta? Den här användbara funktionen har funnits i OSX sedan ganska lång tid tillbaka. Jag tycker att det vore mycket märkligt om man helt plötsligt har tagit bort den

Ursprungligen av lensv:

Någon annan som känner till nå't om detta? Den här användbara funktionen har funnits i OSX sedan ganska lång tid tillbaka. Jag tycker att det vore mycket märkligt om man helt plötsligt har tagit bort den

Är det inte helt uppenbart att funktionen är borttagen, om den någonsin har funnits?

För övrigt så är det nog inte så att den normala användaren behöver en sådan funktion. Därför är det inte så konstigt att Apple inte har (eller har kvar) det i den färdiga versionen av Lion.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-08-07 12:35

Funktionen har funnits minst sedan OSX Tiger och den är väldigt användbar i företags/nätverksmiljöer. Därför frågar jag igen om någon känner till varför den är borttagen (alt. om man har gömt den någon annanstans)?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-07 13:16
Ursprungligen av lensv:

Funktionen har funnits minst sedan OSX Tiger och den är väldigt användbar i företags/nätverksmiljöer. Därför frågar jag igen om någon känner till varför den är borttagen (alt. om man har gömt den någon annanstans)?

Efter lite googling, OS X Lion: How to view additional system info at the Login window

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-08-07 14:39

Tack! ..Ingen aning om varför man har tagit bort detta från defaultläget?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-07 22:07
Ursprungligen av lensv:

Tack! ..Ingen aning om varför man har tagit bort detta från defaultläget?

Det vet nog ingen mer än Apple.

1
Bevaka tråden