Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Andras användarinloggning försvann vid installation av Lion.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte nyss Lion från Applestore 229:- var inte mycket men nu kommer endast jag in på macen. Min Sambos 2 inloggningar är som bortblåsta efter installation. Vilket är mer än frustrerande. Allt verrkar finnas kvar på hårdisken men som låsta mappar. Hur gör man. Försöker komma fram till apple på deras hjälp nummer. Men börjar ledsna på att höra ¨ Tack för att du väntar. Nästa Appleadviser kommer att hjälpa dig¨ Har gått 24 minuter sedan första gången. Har en IMAC 27 I5 med med macos 2.6.8.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-05 19:16

Antar att du installerat Mac OS X 10.7 Lion och det är efter det som problemet har uppstått?
Finns användarna i Systeminställningar > Användare & Grupper?

Vad menar du med att du har "macos 2.6.8"

10.6.8 menar jag och hennes konto finns ej kvar i den rutan. Dock finns alla låsta mappar i användare...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-05 19:47

Ok, så du har inte installerat Mac OS X 10.7 ännu?

Joda. Har installerat detta. Satt i exakt 1 timme och 10 minuter innan jag fick tag på Apple. Tipsade om att skapa nya konton med samma namn och använda gamla huvudmapparna. Dock har jag påbörjat säkkopiering. Tänkte prova detta först men vart tveksam eftersom det var Sambons filer. Bara vänta och se om det funkar eller ej... Tydligen hade landet västrut redan fått problemet på bordet. Återkommer.
mvh
Docgurka

1
Bevaka tråden