Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två appar sökes

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-08-05 10:43

Hej. Är på jakt efter två appar, hoppas någon kan hjälpa mig och ge tips.
1. En app så man kan se vilken musik som spelas i iTunes. (Skall visas i menyraden) Jag hittade Menybarmusic, men det var inte vad jag sökte.
2. En app som är en ersättare till gamla spaces! Grymt saknat att snabbt kunna byta mellan olika program med endast en snabb knapptryckning!

Hoppas någon kan komma med bra förslag på appar.

Tråden flyttad till rätt forumdel. Den låg i iPod/iPad/iPhone-delen av forumet, men detta handlar ju om appar för Mac. Tänk på var ni lägger era trådar!

Jag har också justerat trådens rubrik lite. Vi försöker undvika utrop som "Hjälp!" och liknande. Det fyller ingen större funktion i en trådrubrik. För alla vill ju ha hjälp.

/Mod

1. Tune buddy, kanske? Download Tune Buddy - MacUpdate.com
Annars finns det fler förslag här: Search for '+itunes +menu +bar' MacUpdate

2. Vet ej. Hittade inget.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-07 23:04

1. TunesArt - Jibapps - Software for Mac OS X

2. Letar också efter en ersättare, uppgraderar ej innan något är funnet.

Ursprungligen av mac-art:

1. TunesArt

Nja... Kravet var att låtnamn m.m. ska visas i menyraden. TunesArt verkar visa det mesta av informationen på skrivbordet. Så vitt jag kan se så är det bara betygsättningen (stjärnorna) som visas i menyraden i det programmet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-08 22:44

Tunesart - Det går att ställa in hur man vill att det ska synas i menyraden, titel, artist skrollar förbi, enklare knappar går också att få fram.

2. Det ska finnas funktioner för detta i docksymbolen för missionkontroll (om jag förstår tyska Macwelt rätt), under optioner/alternativ. controll + 1--9 ska fungera för att snabbt växla mellan olika spaces. Kör inte 10.7 själv så någon får gärna testa och återkomma.

1
Bevaka tråden