Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skruvmejsel för att öppna en MacBook Air?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Touchpaden på sambon's 11" air som är inköpt i usa börjar bli väldigt trögklickad. Det är ju snabbt åtgärdat genom att släppa lite på skruven på undersidan av touchpaden, frågan är bara hur jag får tag i en skruvmejsel för att ta isär den.

Vet någon var jag köpa en mejsel som passar? I värsta fall får jag slipa till en vanlig liten skruvmejsel som fixit gjorde förra året...

Det är pentalobe-skruvar i den.

Första jag hittade på Google, finns säkert billigare.
Swedatas E-butik

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-08-04 18:22

Finns att köpa på Ebay för några kronor.

Ursprungligen av joakimo:

Finns att köpa på Ebay för några kronor.

Naturligtvis.
pentalobe macbook air | eBay

Snabba svar! Tack så mycket!

Beställd från ebay, 32,60kr inkl frakt. Återigen tack

  • Oregistrerad
  • 2011-08-09 16:30
Ursprungligen av PsychoSaurus:

Touchpaden på sambon's 11" air som är inköpt i usa börjar bli väldigt trögklickad. Det är ju snabbt åtgärdat genom att släppa lite på skruven på undersidan av touchpaden, frågan är bara hur jag får tag i en skruvmejsel för att ta isär den.

Vet någon var jag köpa en mejsel som passar? I värsta fall får jag slipa till en vanlig liten skruvmejsel som fixit gjorde förra året...

Du bör kolla upp batteriet först innan du börjar skruva på trackpaden. Min blev också trög och skum. Det visade sig vara batteriet som svällt. Verktyg kan du köpa på teknikmagasinet. Eller visst fan, har inte de speciella skruvar? :/

Ursprungligen av Elajtenworld:

Eller visst fan, har inte de speciella skruvar? :/

Inlägg #2:

Ursprungligen av keptang:

Det är pentalobe-skruvar i den.

Fick mejseln nu i veckan. Batteriet har inte svällt, dock kunde jag inte justera touchpaden då den skruven var en torx-skruv som jag inte hade en passande mejsel till.

1
Bevaka tråden