Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knakar "snäpper" när jag vinklar skärmen

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Min 2010 års modell av mbp har börjat knaka i gängan. Det snäpper till när jag vinklar ned skärmen. Har gått över ett år så jag har ingen garanti kvar.

Anser mig själv vara någorlunda händig och kan nog byta ut delen som är sliten/kaputt, måste bara ta reda på vilken.

Är det någon som har samma problem som har löst detta själv?

Samma problem här. Olja gängorna lite?

Hade samma problem med min MBP, men det försvann efter ett tag. Antar att det "slets bort".

Läste att man kan använda tandtråd för att få bort ev smuts i gängorna. Detta hade tydligen hjälpt många. Mitt knek verkar dock vara på grund av att delarna växer då den blir varm och datorn har varit igång länge.

Skulle något sådant gå på Applecare? Kan man komma förbi bara för att låta verkstaden 'ta en titt'? I sådana fall skulle jag nog också vilja kolla upp mina knakanden. De är egentligen inga problem, men man kan aldrig vara för försiktig?

Ursprungligen av Manglobe:

Skulle något sådant gå på Applecare? Kan man komma förbi bara för att låta verkstaden 'ta en titt'? I sådana fall skulle jag nog också vilja kolla upp mina knakanden. De är egentligen inga problem, men man kan aldrig vara för försiktig?

Ja, varför inte? Du kan alltid kolla med en ÅF om de kan hjälpa dig. Själv gjorde jag missen att jag inte brydde mig och då bev det såklart värre efter att garantitiden på ett år gått ut.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-08-04 11:58

Hur är egentligen Apples praxis till mera estetiska brister som detta? På en ny bil kan man ju lämna in för knakande och gnekande inredning på garantin, men jag har en känsla av att Apple ser (helt) till funktion (inom gränser; kärvande fläktar måste de ju byta, sprickor i chassi, etc)

Ursprungligen av planB:

Hur är egentligen Apples praxis till mera estetiska brister som detta? På en ny bil kan man ju lämna in för knakande och gnekande inredning på garantin, men jag har en känsla av att Apple ser (helt) till funktion (inom gränser; kärvande fläktar måste de ju byta, sprickor i chassi, etc)

Är det inom garantitiden så ska det väl inte vara några problem om det nu inte är på grund av yttre åverkan.

1
Bevaka tråden