Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lion Internet Recovery på MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Beställde en MacBook Pro från Apple Store i fredags. Förväntade mig Lion men fick SL förinstallerat. Dessutom följde återställningsskivor med. Skall snart skruva i en SSD-disk och tänkte installera Lion på den, men vet inte om hur jag skall göra.
Eftersom jag köpte datorn förra veckan har jag rätt till gratis uppgradering till Lion och har fått en kod till Mac App Store, men bör jag först installera SL och sedan uppgradera till Lion, eller kan jag installera Lion direkt på nåt sätt. Läste om "Lion Internet Recovery" här: OS X Lion: About Lion Recovery men det står inget om hur man startar Internet Recovery, bara Recovery HD (genom CMD+R)

Idéer, tips?

(har snart monterat SSD och skall göra en test)

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-08-04 11:50

Internet Recovery finns bara på nya MacBook Air och nya MacMini som kom nyss i samband med Lion.

Du får gör ett startbart USB minne med Lejonet på och sen starta och installera från den.

http://subrosasoft.com/blog/2011/07/create-a-bootable-mac-os-x-10-7-lion-flash-drive/

Tack. Nu blev det till att installera Snow Leopard, och sedan uppgradera via Mac App Store
Tröttsamt Apple!

Ursprungligen av Mija:

Internet Recovery finns bara på nya MacBook Air och nya MacMini som kom nyss i samband med Lion.
Du får gör ett startbart USB minne med Lejonet på och sen starta och installera från den.
Create A Bootable Mac OS X 10.7 Lion Flash Drive - SubRosaSoft.com Inc.

Ursprungligen av Knutsson:

Tack. Nu blev det till att installera Snow Leopard, och sedan uppgradera via Mac App Store
Tröttsamt Apple!

Jag misstänker att Internet Recovery kommer att finnas i Macbook Pro när de nya versionerna dyker upp. Det var nog lite svårt att ordna med det vid nuvarande release på grund av att Lion inte har släppts.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-08-04 12:47

Det står på länken du klistrade in.

1
Bevaka tråden