Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DROBO - bra till ett tyst hem?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har tröttnat på externa diskar som flyttas till höger och vänster.
Funderar således på en Drobo.

Hur tyst är den? Vi Mac-användare är ju rätt bortskämda med riktigt tysta datorer så man vill ju inte ha en orkan i lådformat som ligger och vrålar någostans.

Vad bör man tänka på i övrigt när det gäller Drobo? Är det bara att smacka in några 2 eller 3 Tb-diskar och se glad ut?

(Har sökt, hittar inget i frågan)

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-03 17:05
Ursprungligen av kenta777:

Jag har tröttnat på externa diskar som flyttas till höger och vänster.
Funderar således på en Drobo.

Hur tyst är den? Vi Mac-användare är ju rätt bortskämda med riktigt tysta datorer så man vill ju inte ha en orkan i lådformat som ligger och vrålar någostans.

Vad bör man tänka på i övrigt när det gäller Drobo? Är det bara att smacka in några 2 eller 3 Tb-diskar och se glad ut?

(Har sökt, hittar inget i frågan)

Beror på hur varmt den står, fläkten kan låta en del. Vanliga hårddiskar inte heller direkt tysta.

Ja, det är bara att slänga in diskarna. Kan dock vara storleksbegränsningar beroende på modell.

Finns det andra tips på bra och vad för mig viktigast är tysta lagringsenheter (helst nätverk)?

Ursprungligen av kenta777:

Finns det andra tips...

Eftersom du tydligen inte begränsar dig till just Drobo, utan kan tänka dig andra alternativ, så håller jag med keptang att diskussionen passar bättre i den tråden.

Hade det varit enbart specifika Drobo-frågor så är det helt ok med en ny tråd. Men nu när det blev en allmän nätverkslagringsdiskussion, så är det bättre att fortsätta där.

Stänger här.

/Mod

Denna tråd passar nog utmärkt att fortsätta i, http://www.99.se/harddiskar-lagringsmedia/245807-nas.html

1
Bevaka tråden