Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var i Stockholm kan jag prova WACOM-ritplattor?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-08-02 12:05

VIll köpa en Wacom men vill givetvis prova innan jag väljer en. Finns det en butik i STHLM där man i lugn och ro kan provrita i photoshop?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-02 14:07

Du kommer känna dig otroligt obekväm för det tar 1-2 veckor innan du vant dig att titta på skärmen när du ritar. Dock tror jag att de hade (fanns iaf förut när jag bodde i Sverige) på Macoteket på Birger Jarlsgatan.

1-2 veckor måste vara din personliga åsikt. För mig så kändes det naturligt direkt.

Jobbar du mycket med bild i Photoshop så är dom helt fantastiska att arbeta med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-02 14:31
Ursprungligen av jurassic579:

1-2 veckor måste vara din personliga åsikt. För mig så kändes det naturligt direkt.

Jobbar du mycket med bild i Photoshop så är dom helt fantastiska att arbeta med.

Du kom igång direkt utan att känna någon försämring. Tog ett tag innan jag helt vant mig att sitta med Wacom från vanlig mus.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-02 14:50

Tror inte nån av butikerna i Stockholm har något större än dom minsta framme. Bamboo etc. Jag tycker personligen en A4 platta är i minsta laget nu mera (eftersom man har större monitorer idag) Hemma har jag ett A3 och på jobbet har jag mitt gamla A4.

Men vill du hitta en wacom+photoshop combo så får du nog leta dig till typ scandinavian photo... vill minnas att dom hade en rigg med både photoshop och en liten wacom kopplad mot en fin eizo monitor. Men ring dom först o hör efter...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-02 15:12

Ta med dig din dator (förutsätter iof att du kör bärbart) till en butik som säljer Wacom och be om att få prova den i butik annars.

Inspira (f.d. Screentec), konstnärsbutiken i Liljeholmens centrum. De har en bamboo-wacomplatta framme som man kan prova. Inte hundra på att datorn där är utrustad med Photoshop, däremot, men det är i vilket fall någon typ av motsvarande program så att man kan prova på.

1
Bevaka tråden