Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med MBA 11" och Wi-Fi

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Mba 11" (2011) fungerarde fint i två dagar sen plötsligt vill Wi-Fi inte leka längre.
Jag kan se mitt nätverk (och alla andra i närheten) men när jag försöker gå på så kommer det bara ett utropstecken i Wi-Fi ikonen och där står "Alert: No internet connection". Märkliga var att det bara slutade fungera. Hade inte installerat något nytt eller trixat med några inställningar. Skickade lite mail tidigare idag och då fungerade det. Provade även "Personal Hotspot" på iPhonen och då fungerade det. De andra datorerna & dylikt i hemmet har inga problem att gå på nätverket. Super knasigt!
Är det någon som har något tips på vad som kan vara fel?

Ursprungligen av tublenco:

Min Mba 11" (2011) fungerarde fint i två dagar sen plötsligt vill Wi-Fi inte leka längre.
Jag kan se mitt nätverk (och alla andra i närheten) men när jag försöker gå på så kommer det bara ett utropstecken i Wi-Fi ikonen och där står "Alert: No internet connection". Märkliga var att det bara slutade fungera. Hade inte installerat något nytt eller trixat med några inställningar. Skickade lite mail tidigare idag och då fungerade det. Provade även "Personal Hotspot" på iPhonen och då fungerade det. De andra datorerna & dylikt i hemmet har inga problem att gå på nätverket. Super knasigt!
Är det någon som har något tips på vad som kan vara fel?

Testa att ta bort ditt trådlösa nätverk i listan över nätverk den kommer ihåg, samt ta ur Key Chain där du hittar lite olika inställningar för eventuella lösenord osv. Starta om din router efter att du har gjort detta. Jag har haft liknande problem, och det har löst en hel del huvudvärk i 9 av 10 fall då det har inträffat i mitt nätverk och gentemot min Macbook.

Tack för tipset Tobias. Provade med tyvärr fungerade det inte för mig.
Har googlat runt på det nu och jag verkar inte ensam med problemet.

Kör du med wep? Provat med wpa istället? (läste någonstans att det kan lösa problemet.)

Tack för förslaget. Provade med wep men det hjälptetyvärr inte.
Men däremot med lite manuellt meckande lyckades jag sparka igång Wi-Fi igen.
Plockade lite inställningar från en annan Mac jag har + lade till lite DNS inställningar jag fann nån tråd.
Puh! Så här nördig har jag aldrig varit. Får hoppas Apple snart kommer med en uppdatering som åtgärdar problemet.

Senast redigerat 2011-08-01 00:42
Ursprungligen av tublenco:

Tack för förslaget. Provade med wep men det hjälptetyvärr inte.
Men däremot med lite manuellt meckande lyckades jag sparka igång Wi-Fi igen.
Plockade lite inställningar från en annan Mac jag har + lade till lite DNS inställningar jag fann nån tråd.
Puh! Så här nördig har jag aldrig varit. Får hoppas Apple snart kommer med en uppdatering som åtgärdar problemet.

Fast det behöver inte vara ett problem som ligger i nya Lion eller andra versioner av Mac OS X. Det kan finnas mängder av orsaker till varför det blir problem mellan en del hårdvara, även om du inte upplever problemet på andra datorer i ditt nätverk.

Gör en felrapport till Apple utifrån de systemloggar du har.

1
Bevaka tråden