Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iWeb showroom - visa vad ni har gjort!

Tråden skapades och har fått 132 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-02-15 19:58

Nu när vi äntligen har ett forum för iWeb kan vi väl dela med oss av våra fina sidor? Ge gärna konstruktiv kritik till varandra!

:rolleyes:

Här kommer mina:

nerve design
gröna måsen

Senast redigerat 2006-03-09 15:52

Det är inte jag som har gjort det, men jag tycker att det ser väldigt bra ut ändå. http://ardswe.com/.

Som nybliven switcher är det kul att bygga en site för nya firman i iWeb, särskilt som vi ska jobba med pc-drift/service!
Eftersom jag inte är duktig på att skapa webbsidor har jag testat lite olika mallar och hjälpmedel på pc-sidan utan att bli nöjd, först nu när jag skaffat mac hittade jag det jag sökte, renhet och stilfullhet! (som jag ser det i alla fall)
Den är under uppbyggnad så jag besparar er länk till den

Jag har gjort en enkel sida om en resa men är inte helt nöjd. Den funkade inte på jobbet med W2K och IE6, (vilket är den standard vi är tvingade till där) Förstasidans bild visades i en halv sekund, sen syntes bara sidrubriken men inte länkarna till de andra sidorna på sajten.

Sen har jag letat efter att kunna göra en svart bakgrund till bilderna. Vitt dominerar för mycket tycker jag.

Så jag är sådär halvnöjd med iWeb just nu. Det var å andra sidan lätt att göra sajten - för en amatör som jag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-15 20:56

Det där med teman känner man ju igen, hur många av FrontPage och PowerPoint teman är verkligen användbara i verkligheten? Även om dom är det är dom grymt fula då dom inte verkar ha ändrats nämnvärt sedan mitt Office 98.:(

Kikade lite snabbt på iWeb då jag numera bara leker runt med teman och verkade som om iWeb inte var något undantag när det gällde shyssta teman. Pages, iDVD och iWeb har ju alla teman som jag iaf inte skulle skämmas över.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-02-15 21:15

Kul att se... betänker man att vi ser iWeb vers 1 nu så är det riktigt lovande inför framtiden (minns de första versionerna av iTunes osv... )

Själv har jag inga högre ambitioner med webproduktion än att tillgodose släktens önskemål om bilder på familjen osv. Och för detta ändamål valde jag Rapidweaver tidigt i vintras. RW ÄR en mer mogen produkt som nu fått hälsosam konkurrens av iWeb och det skall bli kul och se vad som kommer framöver i ny funktionalitet - framtvingat av det nya konkurrensläget.

Jag testade iWeb för en bildsida kring en återkommande festivitet med grannarna - den årliga kräftskivan ute på gatan (http://kraftkalas.solstigen.se). Övriga solstigen.se är gjord med Rapidweaver.

Snyggt! använder du .mac eller?

Ursprungligen av Wiberg:

Kul att se... betänker man att vi ser iWeb vers 1 nu så är det riktigt lovande inför framtiden (minns de första versionerna av iTunes osv... )

Själv har jag inga högre ambitioner med webproduktion än att tillgodose släktens önskemål om bilder på familjen osv. Och för detta ändamål valde jag Rapidweaver tidigt i vintras. RW ÄR en mer mogen produkt som nu fått hälsosam konkurrens av iWeb och det skall bli kul och se vad som kommer framöver i ny funktionalitet - framtvingat av det nya konkurrensläget.

Jag testade iWeb för en bildsida kring en återkommande festivitet med grannarna - den årliga kräftskivan ute på gatan (http://kraftkalas.solstigen.se). Övriga solstigen.se är gjord med Rapidweaver.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-02-15 21:51

www.whataniceday.com bara för att testa och siten är inte optimerad

Ursprungligen av what:

www.whataniceday.com bara för att testa och siten är inte optimerad

Din sida beter som min. Man ser bara lite text, thats it. En bild (gissar jag) flashar till men man hinner inte se vad.
Detta som sagt på W2K och IE6.
(Bifogar skärmdump)

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-02-16 09:25

testade nu på jobbet på en pece och firefox min site funkar. Vet inte vad det kan bero på att du då inte ser den

Ursprungligen av what:

testade nu på jobbet på en pece och firefox min site funkar. Vet inte vad det kan bero på att du då inte ser den

Vi har väl någon slags strypt version av IE på mitt jobb. Vet ej? Jag frågade IT-avdelningen men min fråga hamnar ju inte direkt högst upp på deras prioritetslista.
Men det är ju positivt att det funkar för er andra! Jag fick nämligen för mig att min sida var kass.:)

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2006-02-16 18:03
Ursprungligen av Svante S:

Vi har väl någon slags strypt version av IE på mitt jobb. Vet ej? Jag frågade IT-avdelningen men min fråga hamnar ju inte direkt högst upp på deras prioritetslista.
Men det är ju positivt att det funkar för er andra! Jag fick nämligen för mig att min sida var kass.:)

Sidorna som skapas av iWeb följer väl standard? Det är väl därför de inte fungerar i IE?

Ursprungligen av akesson:

Sidorna som skapas av iWeb följer väl standard? Det är väl därför de inte fungerar i IE?

Hehe, humor!

Nu ska jag inte sitta och "fega" så här kommer adressen till min sida:
http://members.chello.se/masterkrans/Dykresa/
Den funkade som sagt inte på jobbet men det verkade vara ett lokalt problem. Skulle det kunna bero på att jag använt åäö i rubrikerna månne?

Sen om någon kommit på hur & om man kan välja bakgrundsfärg i bildspelsfönstret så lyssnar jag ivrigt.

Senast redigerat 2006-02-18 09:55
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-18 11:35
Ursprungligen av Svante S:

Nu ska jag inte sitta och "fega" så här kommer adressen till min sida:
http://members.chello.se/masterkrans/Dykresa/
Den funkade som sagt inte på jobbet men det verkade vara ett lokalt problem. Skulle det kunna bero på att jag använt åäö i rubrikerna månne?

Sen om någon kommit på hur & om man kan välja bakgrundsfärg i bildspelsfönstret så lyssnar jag ivrigt.

Ah, you're a member of the Hash House Harriers?

Vänligen, Ylan

Ursprungligen av Ylan:

Ah, you're a member of the Hash House Harriers?

Vänligen, Ylan

Nog är jag det. Invigningen efter allt spring var det mest pinsamma sen nollningen på KTH. Det finns visst i Stockholm också. Jag får se hur det blir med det...:p

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-02 18:56
Ursprungligen av Svante S:

Nog är jag det. Invigningen efter allt spring var det mest pinsamma sen nollningen på KTH. Det finns visst i Stockholm också. Jag får se hur det blir med det...:p

Ja, visst är det litet teknolog över the harriers!

Vänligen, Ylan (nollad, men ej examinerad)

Ursprungligen av Ylan:

Ja, visst är det litet teknolog över the harriers!

Vänligen, Ylan (nollad, men ej examinerad)

Dito. Kompenserar bristen av examen med snygga kläder...

Ska tillägga att jag INTE lät iWeb "trimma" mina redan trimmade bilder då det blev större filer då!

Senast redigerat 2006-03-02 20:26
  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2006-02-16 18:37

Sist blev min länk raderad :-)

Min webb på http://homepage.mac.com/berntm är gjord helt i iWeb.
Jag lade upp länken i denna tråd tidigare, men det var någon klåfingrig administratör som slängde den och någon annans länk Men vi försöker igen!

Har du optimerat bilderna innan du andvände i iWeb ?
för din sida är riktigt snabb,
Berätta innan jag visar min, för den segar tycker jag

Hans

Ursprungligen av hanshager:

Har du optimerat bilderna innan du andvände i iWeb ?
för din sida är riktigt snabb,
Berätta innan jag visar min, för den segar tycker jag

Hans

Jag trimmade alla bilderoch körde "Save for web" i Photoshop. Varje bild kollade jag så jag hittade en komprimeringsgrad jag tyckte gav tillräckligt god kvalitet. Hela sajten är bara på 9,6 MB

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-03-09 23:18

Jag har precis gjort färdigt min sida. Jag har inte rotat i inställningar över huvud taget utan bara kört på mallen som den ser ut och jag är otroligt nöjd ändå. www.dunberg.net Kom gärna med förbättringsförslag!

Jag har även använt iWeb för att låta kunder få ett första smakprov på jobb jag har gjort även om jag alltid använder Photoshops gallerifunktion vid leverans.

//Johnnie

men då

but WHYYYY
ni lyckas ju få så fina adresser.. min är: hem.bredband.net/namn, men ploppar upp som hem.bredband.net/namn/namn/Namn.html

är ni inne å pillar i koden?!

sen när jag trycker enter... å blir det "Å" på sidan... kanske bara e amatör.. men... HJÄÄÄÄLP

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-03-11 14:56

Jag tycker att ster som är gjorda med iweb känns väldigt sega och man ser när bilderna laddas och det känns nästan som att man kan glömma att titta på dem med 56kb modem. Vad tycker ni?

  • Oregistrerad
  • 2006-03-31 13:26

Nyss klar med min nya webbsida som jag gjorde med iWeb:

www.tbfoto.se

Välkomna med kommentarer...

Har precis gjort en sida till en väninna
geigichin.name

iWeb verkar inte göra nåt bra jobb med att optimera bilderna. Många bilder är väldigt "tunga".

hehe roligt att se något ifrån hemmifrån...
Att bäckman fortfarande spela hade ja ingen aningom...

//Martin

Bevaka tråden