Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP 13" (2010) slår av så fort iPhone 4 ansluts

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2011-07-31 02:20

Har en vän som har en MBP 13" (2010) som stängs av helt ifall en iphone4 ansluts via usb-kabel. När den ej slår av så hittar datorn inte telefonen.

Detta är testat med två olika iphone4. Googlade om detta och fann en tråd på Apple discussions där någon hade fått exakt samma fel.

Så vår händelse är knappast begränsad till vår dator utan verkar ha med MBP och iphone4 att göra?? Någon som vet vad felet är?

Länka gärna till tråden hos Apple.

  • Medlem
  • Söderköping
  • 2011-07-31 13:16

Har ni testat en annan kabel ifall det är kortslutning i kabeln?
Hr ni testar båda USB-portarna?
Laddaren i / ur i MacBooken?

Har ni testat vad som händer vid inkoppling av andra USB-prylar (än iPhone) i datorn?

  • Oregistrerad
  • 2011-07-31 16:17

Hade vara en kabel så kunde ej testa med annan. (men samma kabel funkar i min egen Mac Pro just nu helt utan problem). Kan vara fel på kabeln men vet ej. Testade både USB, hände samma sak, men inte varje gång. Är lite glapp i kabeln/min iphone eftersom när den laddar med den kabeln och jag pillar rundor med luren så kan den sluta ladda/fortsätta ladda växelvis. Men det kan ju lika gärna bero på att porten i telefonen är glapp och inte kabeln. Det var t.ex det som gick sönder på min gamla iphone 3G.

Min vän kopplade in sitt Huawei E1820 direkt efter som började surfa på internet utan problem resten av natten.

Datorn hade ej laddare eftersom vi satt i en bil på jobbet. Men den hade ca 60% strömstyrka. Här är länken med den liknande händelsen: https://discussions.apple.com/thread/3034501?start=0&tstart=0

1
Bevaka tråden