Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteriet laddar inte fullt (Magsafe lyser rött 24/7)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-05-11 21:15

Har fått problem med att mitt batteri inte laddar fullt på min MBA late 2010. Batteriet har 38 cykler på nacken och har 97% i CocounutBattery. Trots reset av P-RAM och SMC kvarstår problemet. Finns det någon med kloka förslag? Riskerar jag att sabba batteriet när det "laddas" hela tiden och inte går ner på underhållsladdning?

  • Medlem
  • 2011-05-11 21:29

Snackade med en kompis precis och ska låna hans laddare och testa med den i morgon, hoppas att det bara är laddaren som är paj.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-05-12 11:26
Ursprungligen av Dalle:

Har fått problem med att mitt batteri inte laddar fullt på min MBA late 2010. Batteriet har 38 cykler på nacken och har 97% i CocounutBattery. Trots reset av P-RAM och SMC kvarstår problemet. Finns det någon med kloka förslag? Riskerar jag att sabba batteriet när det "laddas" hela tiden och inte går ner på underhållsladdning?

Min MBA är 26 veckor står det. 233 laddcyklar.. 95 % kapacitet i coconutbattery.. har jag problem eller ?

Jag tar inte så allvarligt på det då jag kör MBA varje dag utan laddare, och laddar upp den igen om och om igen.

JAG ANVÄNDER DEN OCH NJUTER AV DEN man kan inte ta bekymmer för småsaker.......

Varför skulle din laddare vara paj ? Att den lyser rött har jag inte varit med om kan ju kanske vara en indikation på att ladd lampan i magsafe kontakten ej mår toppen .

Menar du att lampan lyser "orange" indikerandes laddning hela tiden ? kanske jag ändå är färgblind till slut

Men din MBA tar väl emot laddning ?

Batteriet slits väl lite med tiden när det som i mitt fall laddas om och om igen... men man måste väl använda grejerna och inte bara putsa på dom..

Jag skulle nog tro att när batteriet är full laddat så avslutas nog huvud laddningen, och underhålls laddningen påbörjas automatiskt oavsett vad indikations lampan på magsafe kontakten visar eller inte, det är min erfarenhet av bärbara datorer, så jag skulle nog inte oroa mig för mycket i ditt fall

Men du har väl garanti på grejerna kontakta återförsäljaren och service verkstaden ifråga .

Senast redigerat 2011-05-12 11:43
Ursprungligen av CUBEIS:

Min MBA är 26 veckor står det. 233 laddcyklar.. 95 % kapacitet i coconutbattery.. har jag problem eller ?

Jag tar inte så allvarligt på det då jag kör MBA varje dag utan laddare, och laddar upp den igen om och om igen.

JAG ANVÄNDER DEN OCH NJUTER AV DEN man kan inte ta bekymmer för småsaker.......

Varför skulle din laddare vara paj ?

Batteriet slits väl lite med tiden när det som i mitt fall laddas om och om igen... men man måste väl använda grejerna och inte bara putsa på dom..

Jo, att batteriet minskar i kapacitet är normalt, men det är inte normalt att lysdioden på MagSafe-kontakten aldrig går över till grönt.

Raderat ett inlägg. Håll er till ämnet, d v s ett batteri som inte laddas fullt och där Magsafe-dionden lyser rött hela tiden. Privata dispyter tas med fördel via PM.

/Mod

  • Medlem
  • 2011-05-12 15:30

Efter ytterligare en urladdning, reset av P-RAM och SMC plus att jag laddat med polarens laddare så lyser nu indikatorn grönt igen. Nu ska jag återigen testa med min laddare.

  • Medlem
  • 2011-07-30 10:59
Ursprungligen av Dalle:

Efter ytterligare en urladdning, reset av P-RAM och SMC plus att jag laddat med polarens laddare så lyser nu indikatorn grönt igen. Nu ska jag återigen testa med min laddare.

Hur gick det Dalle? Funkade det sen med din egen laddare, eller fick du köpa en ny?

  • Medlem
  • 2011-07-30 20:40

Det funkar sådär. Jag måste kalibrera batteriet ungefär var 10e cykel.

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2011-07-31 15:12
Ursprungligen av Dalle:

Det funkar sådär. Jag måste kalibrera batteriet ungefär var 10e cykel.

Låter som reklamation....

1
Bevaka tråden