Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När ska man byta?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar hur länge min 2006 MB core duo kommer att hålla? När kommer stödet för 32bit OS att ta slut? Är det värt att byta till en nyare för att kunna köra OS X 10.7 med 64bit?

Stödet för 32bit är redan slut, då Lion kräver en 64-bits processor. Om det är värt det eller inte är helt beroende på vad du gör, men om du klarar dig med en så förhållandevis klen maskin så lär det inte spela någon större roll, det är i så fall om det är någon feature i Lion som lockar. Framöver så lär programvarorna börja kräva Lion, men det är en bit kvar till det, och det är ju inte några problem att fortsätta köra de äldre versionerna.

Så kortfattat: Om du inte behöver eller vill ha mer av din dator än vad den ger dig idag så är det inte värt att uppgradera, och den lär hålla tills du tappar den i backen, blixten slår ner i den eller den på något annat sätt går sönder rent fysiskt.

Jag använder mac:en mest till att programmera i Netbeans, skriva rapporter i open office och surfar, ibland lite bildbehandling och allmänt skolarbete. Så min smärtgräns är inte nådd, men jag är hyfsat less på den lilla bildytan i macbook:en och att tangenterna inte lyser(!) Jag gillar att skriva mina rapporter på kvällen, men det blir svårt när man inte ser tangenterna. Men annars är macbook:en rätt pigg, uppgraderad med 2GB RAM och 250GB HD.

Kommer övergången bli som med Power PC processorerna där stödet tog slut först när 10.6 kom, hade en gammal powerbook från 2005 som gick att använda till att surfa och skriva rapporter med så sent som 2009. Är det värt att vänta till dom nya MBP kommer, våren 2012, eller borde jag uppgradera redan nu, datorn funkar ju klanderfritt idag?

Tycker du ger välmotiverade svar på din egen fråga.
Vänta du.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-30 20:41

LEDlampa att sätta i USBporten?

1
Bevaka tråden