Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på telefon till sambon?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sambon behöver en ny telefon och har bett mig kolla vad som passar. Men då jag bara har ögon för iPhone och totalt bortsett från övriga modeller vet jag varken ut eller in.

Krav-spec:
- Duglig kamera med blixt
- Bra batteritid
- Snygg. Gärna i rött eller rosa, typ
- Bra musikspelare
- Fysisk knappsats

GPS, kartor, webläsare och avancerade appar som vi vant oss med i smartphone-världen är hon inte intresserad av. Möjligen skulle hon kunna tänka sig en möjlighet att kolla Facebook.

Hon var på vippen att köpa en Nokia X3 Touch and Type (se bild nedan) men den har tydligen en riktigt kass kamera (och ingen blixt) så den föll bort. Så ungefär en sån fast med bättre kamera.

Så lägg fram Era förslag på telefon till min kära sambo

Senast redigerat 2011-07-30 18:09
  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-30 17:46

Undvik den Nokian är mitt råd. Jobbigare hantering får man leta efter...

Ungefär som Sony Ericsson P1 och M600 när dom fanns..

Kika på HTC Wildfire S eller t.ex. Sony Ericsson Neo.

Neo finns i rött och ligger typ på 3500 kr. Wildfire S finns i typ lila och vitt.

HTC Wildfire S Smartphone (lila) - Elgiganten
Sony Ericsson Xperia Neo MT15i Smartphone (röd) - Elgiganten

Tack för tipsen!

Jag kanske var otydlig, men hon vill INTE ha en smartphone. Hon är lite old-school... vill ha fysisk knappsats och det där.

Nokia går bort här med, har en E52:a, och maken till krångligt menysystem får man leta efter + att det varit annat strul. Satsa på någon Samsung eller Sony Ericsson möjligtvis..

Kanske en http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefoner/J10IPINK/sony-ericsson-j10i-elm-mobiltelefon-rosa

Den har GPS, LED blixt och Autofokus som alla saknades på Nokian..

Ursprungligen av lilledanne:

Nokia går bort här med, har en E52:a, och maken till krångligt menysystem får man leta efter + att det varit annat strul. Satsa på någon Samsung eller Sony Ericsson möjligtvis..

Kanske en Sony Ericsson J10i Elm Mobiltelefon (rosa) - Elgiganten

Den har GPS, LED blixt och Autofokus som alla saknades på Nokian..

Tack för tipset!

Jag tror faktiskt att den här telefonen kan bli en vinnare. Sambon verkar tycka att den är bra. Ska kolla lite mer kring omdömen osv, men det verkar som den fått bra betyg i tester.

Finns det någon vettig telefon idag som inte är en "smartphone" (begreppet borde aldrig ha uppstått) ?

Det hon kan göra annars är att gå ner till The PhoneHouse och klämma/känna på olika modeller samt rådfråga de som jobbar där.. Annars är det nog bara att glo runt lite på Blocket eller Tradera om hon vill ha en .old (finns en del som säljer relativt nya lurar för att själva byta till Smartphone)..

1
Bevaka tråden