Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur koppla in flera skärmar till en Mac mini 2011?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar på att börja handla med aktier (daytrading) på nätet och då behöver jag visa data på flera skärmar (fler än två) och jag funderar på att köpa en mac mini för det.

Vad jag vill veta är hur man kopplar in flera skärmar till en Mac mini? Om det går?

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2011-07-29 16:19

Jodå det går. Köp 3 stycken Apple Thunderbolt display så kan du seriekoppla dom. Visst det blir lite dyrt men oerhört grymt.

Ursprungligen av Tanso:

Jodå det går. Köp 3 stycken Apple Thunderbolt display så kan du seriekoppla dom. Visst det blir lite dyrt men oerhört grymt.

Mac Mini klarar bara av två skärmar enligt Apples specifikationer. Tydligen ett enklare Thunderboltchip i den..

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Mac Mini klarar bara av två skärmar enligt Apples specifikationer. Tydligen ett enklare Thunderboltchip i den..

Är väll samma chip som sitter i Imacen.
Imacen klarar väll bara 2st skärmar per utgång med.

Ursprungligen av Antonic:

Är väll samma chip som sitter i Imacen.
Imacen klarar väll bara 2st skärmar per utgång med.

Tre med den inbyggda..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-30 06:51

Och det billiga alternativet:
http://www.dustin.se/deltaco-usb-20-till-vga-...

Har dock ingen egen erfarenhet av dessa, men finns en tråd här på forumet där dom har diskuterats.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2011-12-26 07:03

DELTACO USB 2.0 TO DVI 2048X1152

Den lite dyrare har jag använt en vecka och är nöjd, det är inget för filmvisning men för mer statiskt innehåll som ordbehandling och 2D CAD funkar den fint.

Ursprungligen av Erik_J:

DELTACO USB 2.0 TO DVI 2048X1152

Den lite dyrare har jag använt en vecka och är nöjd, det är inget för filmvisning men för mer statiskt innehåll som ordbehandling och 2D CAD funkar den fint.

Trevligt. Kul att det funkar med Mac också.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2011-07-30 09:37

Köp 2 skärmar med HDMI och koppla in den ena på HDMI ingången och sen behöver du en adapter till Displayport ingången:
Kjell & Company - 98690 - Mini DisplayPort till HDMI

Finns även färdiga mini displayport till HDMI kablar om man inte vill ha en adapter:

Ursprungligen av Jetwash:

Köp 2 skärmar med HDMI och koppla in den ena på HDMI ingången och sen behöver du en adapter till Displayport ingången:
Kjell & Company - 98690 - Mini DisplayPort till HDMI

Finns även färdiga mini displayport till HDMI kablar om man inte vill ha en adapter:

Det här är precis vad jag letar efter. Finns det någon som sitter med denna lösningen själv som kan intyga att det fungerar? Dvs, en skärm i HDMI-utgången, och en i Displayport-utgången (fast i mitt fall vill jag ha en MDP -> DVI).

Måste veta och vore tacksam om någon kan bekräfta detta!

Tack för hjälpen alla! Jag såg just att kraven på hårdvaran för dom här programmen för att köpa/sälja aktier inte direkt är höga(!), 1ghz processor, 512mb ram etc. Så jag har bestämt mig för att använda min gamla PC med dubbla grafik kort, som nu äntligen duger till något.

1
Bevaka tråden