Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var ska jag placera mallar till iWork?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-07-28 17:49

Jag har hittat en del bra mallar till iWorks på webben. Nu undrar jag var jag ska lägga dom så de dyker upp i biblioteket för alla mallar som kom med programmet? Jag har letat men finner ingen mapp där orginalmallarna finns.

Här antar jag ~Home/Library/Application Support/iWork/pages/templates/My Templates/
Eller motsvarande på svenska om det skiljer.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-07-29 01:08
Ursprungligen av keptang:

Här antar jag ~Home/Library/Application Support/iWork/pages/templates/My Templates/
Eller motsvarande på svenska om det skiljer.

Finns ingen sådan mapp på min dator.

Då kanske du kan leta runt lite och möjligen hitta en?

Eller använda Google och sen låta användarna här på 99.se ta del av vad du hittat.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-07-29 02:01

Jag öppnade en mall som jag laddade ner och sparade om den som mall. Då skapade programmet en sådan mapp med den sökvägen som du angav.

Men jag kan fortfarande inte hitta var mallarna är som följer med iWorks. Och hade jag vetat var de finns så hade jag inte frågat!

Jag tror inte Google kan söka på min HD efter filer och mappar.

(varför är "Googla" ett sådant standardsvar nu för tiden? Jag trodde att man kunde ställa frågor här på 99 och kunna få ett vettigt svar)

Jag sitter just nu med 10.5 och Pages '08
Där kan man under "Save as" och för Where välja "My Template" och då hamnar den bland alla de andra mallarna

Om du inte finner "My template" så är här ett litet trix
Öppna en blank sida, lägg till lite figurer och välj sedan "Save as" och då kommer alternativet "My template" upp. Spara den där och kom ihåg namnet
Du kan sedan öppna de mallar du har har hämtat och finner då "My Template" under "Save as" och "Recent Places"

RED
Du hittar mallarna genom att ctrl+klick på t ex Pages och välja "Visa paketets innehåll" och "Content" -> Resources -> Templates

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-07-29 21:07
Ursprungligen av macwitty:

Jag sitter just nu med 10.5 och Pages '08
Där kan man under "Save as" och för Where välja "My Template" och då hamnar den bland alla de andra mallarna

Om du inte finner "My template" så är här ett litet trix
Öppna en blank sida, lägg till lite figurer och välj sedan "Save as" och då kommer alternativet "My template" upp. Spara den där och kom ihåg namnet
Du kan sedan öppna de mallar du har har hämtat och finner då "My Template" under "Save as" och "Recent Places"

RED
Du hittar mallarna genom att ctrl+klick på t ex Pages och välja "Visa paketets innehåll" och "Content" -> Resources -> Templates

Stort tack!

1
Bevaka tråden