Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lion - Hur få tillbaka Recovery-partitionen efter kloning

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har just fått tillbaka min MBP från MStore som nu har klonat min gamla disk till en ny 750 GB. Recovery-partitionen följer inte med vid sådana här operationer. Hur gör man? Tankar ner Lion igen och kör om installationen? Lägger sig en nyinstallation över den gamla utan att radera mina filer etc?

DU kan installera Lion utan att skriva över de filer du har på hårddisken (Bilder etc). Rekommenderar dock att du tar en backup med hjälp av Time Machine

Menar du "du KAN...." eller att det de facto är så att man bara lägger en ny installation över den gamla utan att något händer?

Ursprungligen av pmarriott:

Menar du "du KAN...." eller att det de facto är så att man bara lägger en ny installation över den gamla utan att något händer?

Mina filer var kvar efter jag gjorde en ominstallation/recovery av Lion. Per automatic så görs en installera och spara, det började Apple redan med i snöodjuret. Om du vill ha en installera och radera, så finns det nog alternativ för det.
Men backup ska du nog se till att ha ändå, man vet ju aldrig...nåt kan ju gå fel.

Jorå. Mina senaste erfarenheter har gjort att jag sett till att ha minst 3 färska backuper på olika media, med olika metoder och på olika platser.

1
Bevaka tråden