Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får inte Exchange att funka i iCal och Adressboken

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har en iPhone på jobbet med exchange, problemet är att jag inte kan få den att synka kalendern och kontaktboken. När jag lägger upp kontot i Systeminställningar så trillar alla mailen in utan problem men resten funkar inte. Allt ser rätt ut i iCal men jag får denna felruta när jag klickar på utropstecknet:

Kan tillägga att jag vill att infon på Exchangeservern skall synkas TILL Macen när det gäller kalendern, men tvärt om när det gäller kontakter eftersom jag har alla kontakter i datorn.

Nu har jag löst detta genom att jag även har mitt Me.com konto i telefonen så att jag ser datorns kontakter där också.

Som jag förstår det så skall väl allt bara synkas oavsett vilka konton jag har i telefonen respektive datorn (så länge jag har både ME.com och Exchange)?

Ett tillägg till ovanstående inlägg:

Som det är nu så ser jag INGA kontakter i Outlook på jobbdatorn, och INGA uppgifter i i Cal på Macen. I telefonen däremot ser jag allt.

Ingen som känner igen detta problemet?

  • Medlem
  • Eskilstuna, Sweden, Sweden
  • 2011-08-05 09:44

Använder du Macen på jobbet? För att du ska kunna synka macen med Exchange så måste den sitta på jobbets nätverk.
Jag använder också Iphone som är kopplat till Exchange på jobbet, men det fungerar ju inte att synka det med Mac som jag har hemma eftersom den inte kommer åt jobbets nätverk.

//Tobbe

Nej, jag använder Macen hemma. Men telefonen synkar ju trådlöst var jag än är i världen, varför funkar inte detta med datorn? Mailen var ju som sagt inga problem att få att funka??

Fråga IT-personalen på din arbetsplats.

Det har troligtvis någonting att göra med någon inställning att göra/säkerhetspolicy.

Jag ska göra det, tack för tipset!

1
Bevaka tråden