Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tisdagshumor

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-26 11:59
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-07-26 13:14

"Yes you should return it and buy a MacBook Air, cd's fit better in them."

Ursprungligen av joakimo:

"Yes you should return it and buy a MacBook Air, cd's fit better in them."

Fast den här är ännu bättre o fick mig att garva:

"No, no, you have it all wrong. You have to fold the CD multiple times until it is just the right size to fit the 30 pin socket at the bottom the iPad. Keep in mind that the folding will become increasingly difficult as it gets closer to the correct size and shape."

Haha

  • Medlem
  • 2011-07-27 06:36
Ursprungligen av ;:

Bästa kommentaren är utan tvekan "You need to return to the Apple store and buy an ibrain."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-27 09:14

Stor humor

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-27 11:57

Kul, personen som startat tråden måste väl ändå skoja? Men, egentligen borde väl en SuperDrive kopplad till en iPad fungera.

Ursprungligen av Fred!:

Kul, personen som startat tråden måste väl ändå skoja? Men, egentligen borde väl en SuperDrive kopplad till en iPad fungera.

det är inte samma kontakt o med stor sannolikhet finns det inte drivrutiner för det. Eftersom samma person senare hakar på "ibrain"-ledet så är det ganska troligt att han/hon skojar. I vilket fall som helst är det urkul o det drar verkligen fram klassiska associationer till supportsamtal man hört talas om sedan urminnes tider med folk som proppat sina datorer fulla med floppy-diskar eftersom de glömt plocka ut dem etc

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-27 14:33

Jo men frågan var inte om det fungerade, utan om det inte borde fungera, det finns ju en dock --> USB sladd t.ex.

Ursprungligen av ;:

Jag är beredd på att sätta pengar på att "Michael K W" är samma person som "Minkowski" på macworld.se:s forum! (http://forum.macworld.se/user/63217-minkowski/)

Så dum som han är kan ingen vara i verkligheten.

Ursprungligen av carlsson:

Jag är beredd på att sätta pengar på att "Michael K W" är samma person som "Minkowski" på macworld.se:s forum! (http://forum.macworld.se/user/63217-minkowski/)

Så dum som han är kan ingen vara i verkligheten.

JÄTTEbra att länka till ngt som man inte kan se...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

JÄTTEbra att länka till ngt som man inte kan se...

Klantigt. Sorry!

En av hans underbara trådar borde man väl kunna se iallafall:
Inte nöjd med iPad - MacWorld - allt om Mac & iPhone

En annan höjdare:
Kalendern [iCal] tillåter inte att jag skriver i den - MacWorld - allt om Mac & iPhone

Han har skrivit ett gäng...
Jag har ofta funderat på om det är en bot som gör inläggen. Dom är konstigt formulerade, och med meningar som ofta inte går ihop grammatiskt (inget ovanligt idag iofs, men det här är extremt på sina ställen).

Vad är det som är så korkat egentligen? Det är väl inte så helt orimligt att koppla en extern CD-spelare till en iPad för att rippa in sina CD's? Det må vara meningen att man skall ha sitt masterbibliotek på sin Mac, men det är inte speciellt korkat att undra om man kan gå direkt in i iPaden?

Jag började leta efter kommentarer om att iPad inte har någon diskettstation, men det är ju samma sak, min MacBook har en extern diskettstation (som jag hittade i en skrotlåda). Dvs det går ju. Så varför är det så många som garvar utan att försöka förstå vad frågan är? Och att svaret är "rippa till datorn, för över till iPad därifrån". En person säger att "Just rip your CD in iTunes and then synch it up to your iPad" men säger inte vilken iTunes det gäller. Och postaren reagerar på detta men har problem med att synka, låter rätt mänskligt.

Visst katten låter det som ett trollinlägg men jag är inte säker. Ovana användare använder lätt fel ord. Kolla inlägg 1 och 3 på andra sidan. Jag tycker det låter seriöst, och där kom svaret på den riktiga frågan, för den som kunde lyssna.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Vad är det som är så korkat egentligen? Det är väl inte så helt orimligt att koppla en extern CD-spelare till en iPad för att rippa in sina CD's? Det må vara meningen att man skall ha sitt masterbibliotek på sin Mac, men det är inte speciellt korkat att undra om man kan gå direkt in i iPaden?

Jag började leta efter kommentarer om att iPad inte har någon diskettstation, men det är ju samma sak, min MacBook har en extern diskettstation (som jag hittade i en skrotlåda). Dvs det går ju. Så varför är det så många som garvar utan att försöka förstå vad frågan är? Och att svaret är "rippa till datorn, för över till iPad därifrån". En person säger att "Just rip your CD in iTunes and then synch it up to your iPad" men säger inte vilken iTunes det gäller. Och postaren reagerar på detta men har problem med att synka, låter rätt mänskligt.

Visst katten låter det som ett trollinlägg men jag är inte säker. Ovana användare använder lätt fel ord. Kolla inlägg 1 och 3 på andra sidan. Jag tycker det låter seriöst, och där kom svaret på den riktiga frågan, för den som kunde lyssna.

Kanske personen bör läsa manualen isåfall om man inte vet hur det funkar. Fast det är nog för mycket begärt.
Jag hoppas iaf att det är ett troll.

1
Bevaka tråden