Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1Password och Safari i Lion

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-07-26 16:14

.. verkar inte trivas ihop. Jag får inte 1Password att fungera vid inloggningar på sidor från Safari. Har uppdaterat Safaris tillägg, startat om såväl Safari som datorn men kommer intre åt menyn som tidigare på Snow Leopard. Tips mottages med varm hand.
bosse

Jag har, som tidigare, "1P" knappen till vänster. Tryck på denna så skall log-in fönstret starta, alternativt (on 1Password är öppnat) skall du direkt se inloggning för den adress du är på i browsern. (Finns två knappar "Login for this site" alt "All Logins").

  • Medlem
  • 2011-07-26 16:36

Tack för snabbt svar!
Jag har knappen "1P" i Safaris huvud och får upp de två knapparna. Tidigare, under Snow Leopard, ställde jag bara markören i ett fält och högerklickade för att se välja sidan, t.ex. min bank, och vips så fylldes alla uppgifter in. När jag nu trycker "Log in for this site" händer absolut inget och likadant vid högerklickning. Skumt!

  • Medlem
  • 2011-07-26 16:42

Söker på vidare på nätet och ser att fler har problem att få 1Password att fungera i Lion.

Kika lite i deras forum så ser ni att det verkar vara en del problem, 1Password 3 (Snow Leopard and Lion) - AgileBits Forums .

Bara en check, denna version har jag Version 3.6.5 (build 31075). Högerklicken är borta som du säger, men log-in fungerar för mig.

Ursprungligen av gul-iMac:

Bara en check, denna version har jag Version 3.6.5 (build 31075). Högerklicken är borta som du säger, men log-in fungerar för mig.

Har du startat om Safari? Har du senaste tillägget också? (3.6.5.BETA-30)
Hade också problem innan uppgradering, nu rullar det på fint här.

Funkar bra för mig också...

1
Bevaka tråden