Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hur tar jag bort 1password?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-07-25 15:27

hej.

installerade och testade 1password ett tag, men gillade det inte riktigt och tog bort det (trodde jag) ... ändå får jag då och då varningar o s v. om jag söker på datorn på 1password eller liknande hittar den inget.

jag undrar alltså, hur blir jag av med det?

  • Medlem
  • 2011-07-25 15:43

Kan något av det här hjälpa dig?

Completely Uninstalling 1Password

Ursprungligen av wicke:

installerade och testade 1password ett tag, men gillade det inte riktigt

Tjena..

Jag har haft 1Pass... ett tag men inte använt det så mycket, men nu när jag börjat, gillar jag det mer och mer.

Vad var det du inte gillade? Frågar bara för att jag är nyfiken....

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-25 18:00

Det bästa tredjepartsprogram jag har installerat... Också nyfiken. Hittat något bättre?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-07-26 00:30

Tackar! Det hjälpte mig mycket. Det jag inte kan fatta är varför jag inte kan söka mig fram till mappen 1Password. Jag söker, den hittar inget. Jag öppnar bibliotek och där ligger den ... jäkligt störande. Men, men ...

Det är egentligen inget med programmet som sådant jag är missnöjd med. Jag installerade det på prov utan att veta om jag behövde det, och märkte efter hand att jag inte hade behov av det. Det låg mest i bakgrunden och gjorde samma sak som google chrome eller firefox också gör, sparar lösenord, login etc. koder och liknande från 'verkligeheten' har jag inte så många, de få jag har kan jag utantill - tror jag

Under systeminställning->spotlight, kan du välja vad som ska inkluderas i sökningen

Ja, om det bara är för att spara automatiska inloggningar förstår jag dig. Men det är ju så mycket mer! Jag sparar i princip allt viktigt där. Dessutom har du ju möjligheten att bli "toksäker" genom att generera nya lösenord för varje sajt. Lösenord som du inte behöver komma ihåg men alltid vet var de finns om du behöver dem. Kopplingen till dropbox och iphone/iPad-klienten gör ju att du enkelt kan plocka fram dem om du sitter på vilken annan dator som helst eller befinner dig i kassan och fått blackout så du inte minns din nya pinkod till kontokortet.

Ursprungligen av pressplayontape:

Ja, om det bara är för att spara automatiska inloggningar förstår jag dig. Men det är ju så mycket mer! Jag sparar i princip allt viktigt där. Dessutom har du ju möjligheten att bli "toksäker" genom att generera nya lösenord för varje sajt. Lösenord som du inte behöver komma ihåg men alltid vet var de finns om du behöver dem. Kopplingen till dropbox och iphone/iPad-klienten gör ju att du enkelt kan plocka fram dem om du sitter på vilken annan dator som helst eller befinner dig i kassan och fått blackout så du inte minns din nya pinkod till kontokortet.

Det som du skriver, plus olika bank-kreditkort-konton......plus alla licensnummer för alla program inte minst. 1Password är fulständigt ovärderligt, skulle aldrig klara mig utan det. Livet var komplicerat innan

  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-26 20:29
Ursprungligen av panther:

Det som du skriver, plus olika bank-kreditkort-konton......plus alla licensnummer för alla program inte minst. 1Password är fulständigt ovärderligt, skulle aldrig klara mig utan det. Livet var komplicerat innan

Kanske inte så viktigt så jag behöver det skyddat men ALLA mina matrecepter.. Guld värt... Älskar att laga mat och kommer ofta på nya recept. Då måste dom in där.. .:)

Ursprungligen av Cokey:

Kanske inte så viktigt så jag behöver det skyddat men ALLA mina matrecepter.. Guld värt... Älskar att laga mat och kommer ofta på nya recept. Då måste dom in där.. .:)

Hmm, diverse Afrodisiaka kan vara nog så värt att ha master-password skyddat, bra tips

Tycker personligen att 1password är bland dom bästa appen jag köpt.

1
Bevaka tråden