Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Capsule - lägre hastighet med nya datorn

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Är det någon klok människa som kan hjälpa mig? Har en Time capsule som funkat bra i över ett halvår. Fick ut ca 17 mb/s både trådat och trådlöst. För tre veckor sedan fick jag hem min nya iMac 27 tum. Därefter sjönk hastigheten till typ 5 trådat och 2-3 trådlöst. Efter 45 minuter med Apple support konstaterades att TC måste vara sönder så jag fick en ny. Som funkade bra när jag kopplade in den, men nu är hastigheterna lika låga igen.
Kan min nya iMac på något sätt strypa hastigheten? Inte kan det väl vara samma fel även på denna TC.
Jag har bredband från bredbandsbolaget och ett zyxel modem som jag får ut full fart ur om jag trådar.
Tacksam för tips!!!

Jonas

  • Medlem
  • 2011-07-25 02:26

Underligt nog har jag haft liknande problem med min nya iMac 27 tum.

Wi-Fi- (Airport) mätaren visar dessutom på ganska olika signalstyrka vid olika tillfällen. Säkerhetskopieringar kan ta evigheter eller helt enkelt fastna ibland.

Jag har installerat om min Time Capsule men det hjälpte inte. Jag trodde det var fel på Time Capsulen men allt fungerar fint från min MBP.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-25 09:12
Ursprungligen av MP:

Underligt nog har jag haft liknande problem med min nya iMac 27 tum.

Wi-Fi- (Airport) mätaren visar dessutom på ganska olika signalstyrka vid olika tillfällen. Säkerhetskopieringar kan ta evigheter eller helt enkelt fastna ibland.

Jag har installerat om min Time Capsule men det hjälpte inte. Jag trodde det var fel på Time Capsulen men allt fungerar fint från min MBP.

Men kan det vara något med iMac 27"? Det låter långsökt men eftersom två användare får problemet med sina iMac 27" samtidigt som medlem MP inte har några problem med sin MBP på samma Time Capsule.

  • Medlem
  • 2011-07-25 06:08
Ursprungligen av mannebus:

Fick ut ca 17 mb/s både trådat och trådlöst.

17 millibit/s? Då förstår jag att det går segt. Skojade bara. Har du några andra trådlösa grunkor anslutna samtidigt som du gör testet, tex någonting som kör med G-protokollet istället för N? Klarar din TC att sända på 5GHz-nätet? Har du provat att byta kanal på din TC? Vilken version av OSX? osv osv...

Hej! Tack för responsen!
Jag har 2 iphones, 1 ipad och en mac mini uppkopplade. Då och då även min jobbMacBook. Detta har funkat bra sedan i november. Ingenting har förändrats, mer än att iMacen kommit till. Jag har bytt kanaler, och kollat sladdar. Startat om och återställt. Stängt av allt uppkopplat utom iMacen, och tvärtom. Ja, till och med fått TC utbytt!

Jag har som sagt dålig hastighet även trådat från TC. Och dålig hastighet i hela nätverket. Om jag förstår dig rätt MP så funkar nätverket som vanligt men i iMacen får du problem?

Jag kör Lion nu, men problemen började redan med Snow Leopard.

1
Bevaka tråden