Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fliksurfningen förändrad?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2011-07-24 08:03

Jag fliksurfar i så gott som all surfning jag gör, vilket är oerhört mycket och använder mig av det genom att klicka på scrollhjulet.

Tidigare så har det alltid öppnat upp fliken längst bort till höger. d v s har jag tio flikar öppna så är nästan flik som öppnas nummer 11.

Jag gjorde en större uppdatering igår kväll och nu idag när jag använder Safari igen så öppnas alla flikar upp som nästa sida. d v s har jag tio sidor öppna så är det sida 2 som öppnas om jag klickar på en flik.

Eftersom vissa sidor ibland tar lite tid att ladda ner så försvinner en stor del av poängen med fliksurfningen om det är nästa sida du kommer till som öppnas eftersom du plötsligt får sitta och vänta...

HUr löser jag det här?

Ursprungligen av iggy:

Jag fliksurfar i så gott som all surfning jag gör, vilket är oerhört mycket och använder mig av det genom att klicka på scrollhjulet.

Tidigare så har det alltid öppnat upp fliken längst bort till höger. d v s har jag tio flikar öppna så är nästan flik som öppnas nummer 11.

Jag gjorde en större uppdatering igår kväll och nu idag när jag använder Safari igen så öppnas alla flikar upp som nästa sida. d v s har jag tio sidor öppna så är det sida 2 som öppnas om jag klickar på en flik.

Eftersom vissa sidor ibland tar lite tid att ladda ner så försvinner en stor del av poängen med fliksurfningen om det är nästa sida du kommer till som öppnas eftersom du plötsligt får sitta och vänta...

HUr löser jag det här?

Har inte upplevt att vänta och vänta…

Men du kan alltid flytta på flikarna manuellt, så att den hamnar sist.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2011-07-24 08:09
Ursprungligen av The Real Viking:

Har inte upplevt att vänta och vänta…

Men du kan alltid flytta på flikarna manuellt, så att den hamnar sist.

Det jag nog inte hur jag gör och visste inte att man kunde göra?

Fast det jag ville ha tillbaka var att fliken automatiskt hamnar sist

Jag är osäker på varför vissa sidor tar tid ibland men senaste månaden så har jag öht upplevt min snart 4 år gamla iMac 2,4 Intel med 4 gig ram att bli slöare och slöare så problemet är mer märkbart nu än tidigare.

Och det spelar naturligtvis roll hur många flikar jag har öppna. Har f ö stängt av insticksfiler och java vilket också drar ner hastigheten radikalt om jag inte gör

På tal om slöare imac med 4gig minne, hade samma problem , körde Onyx ( Betan för Lion ) http://www.macupdate.com/download/39252/OnyX-Beta.dmg ( cleaning på alla user cachar ) och nu har jag en ny maskin igen. Testa vetja..

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2011-07-24 08:36
Ursprungligen av lilledanne:

På tal om slöare imac med 4gig minne, hade samma problem , körde Onyx ( Betan för Lion ) http://www.macupdate.com/download/39252/OnyX-Beta.dmg ( cleaning på alla user cachar ) och nu har jag en ny maskin igen. Testa vetja..

Ska testa den. Har däremot bara Snow Leopard än så länge och väntar ett litet tag till innan jag testar Lion men jag utgår från att det finns en Onyx till den också

Ursprungligen av iggy:

Ska testa den. Har däremot bara Snow Leopard än så länge och väntar ett litet tag till innan jag testar Lion men jag utgår från att det finns en Onyx till den också

Jajemen Titanium's Software • Download

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2011-07-24 09:25

Kör den nu

Vill dock fortfarande ha svar ang fliksurfningen om någon har något att tillföra

Jag har noterat förändringen. Safari gör nu på samma sätt som Firefox. Vet inte om det är därför de ändrat eller om det finns någon "tyngre" anledning.

Jag gillade nr 11-metoden för det var lättare att se var de dök upp. Å andra sidan kunde inbland nr 12 hamna utan de synliga flikarna. Så det kanske är därför de ändrat?

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2011-07-26 07:36
Ursprungligen av Anders Täpp:

Jag har noterat förändringen. Safari gör nu på samma sätt som Firefox. Vet inte om det är därför de ändrat eller om det finns någon "tyngre" anledning.

Jag gillade nr 11-metoden för det var lättare att se var de dök upp. Å andra sidan kunde inbland nr 12 hamna utan de synliga flikarna. Så det kanske är därför de ändrat?

Det bästa vore ju egentligen om man fick välja själv var flikarna ska hamna. Var klagar man?

  • Medlem
  • 2011-07-26 09:35

Jag tycker nyordningen är jättebra.
Jag har ofta ett fönster öppet med en "moderflik" längst till vänster, som flik nr 1.
Från denna öppnar jag flikar för en snabbtitt för att avgöra om de är intressanta. Om de inte är det stänger jag dem direkt, om jag vill läsa den låter jag den vara.
Eftersom den nya fliken tidigare öppnades längst till höger hamnade man i fliken näst längst till höger när man stängde den senast skapade, och så var jag tvungen att byta fokus till flik nr 1.
Nu öppnas en ny flik direkt till höger om moderfliken och man återvänder till denna när den nya fliken stängs.
Mycket bättre!

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2011-07-29 10:43

tack! ska kolla in den inom kort!

1
Bevaka tråden