Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Räcker Macbook Air för att köra traktor scratch pro 2?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Macbook Pro börjar sjunga på sista versen. Efter att ha kollat upp vad jag pysslar med när jag använder min bärbara dator så ser jag att jag mest mailar, surfar och chattar med skype och sådär. Visserligen kör jag lite photoshop och tyngre saker emellanåt också, men detta kan jag göra på min Macmini. Enda gången jag använder min bärbara dator "för fullt" är när jag är ute på krogen och lirar musik...

Så frågan jag ställer mig är om någon har kört Macbook Air med traktor scratch pro 2?
Jag vet ju att minsta-kraven räcker, men jag vill att det ska flyta på och inte lagga eller bete sig. Frågan är också om någon som kört det kan berätta om det blir för litet och plottrigt att köra på en 11tums skärm....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-23 15:21

Den nya i5 och i7 med fullmaxat 4 GB räcker nog gott och väl. Dock tycker jag att en 11" blir lite väl litet att titta på när du mixar. Vet inte hur du gör om du kör allt genom datorn eller om du har externa källor och endast använder skärmen som just skärm.

Ursprungligen av 20hz:

Den nya i5 och i7 med fullmaxat 4 GB räcker nog gott och väl. Dock tycker jag att en 11" blir lite väl litet att titta på när du mixar. Vet inte hur du gör om du kör allt genom datorn eller om du har externa källor och endast använder skärmen som just skärm.

Jag kör tidskodat och så har jag en X1 för att lägga loopar och plocka låtar å grejja. Enda jag använder tangentbordet till är att söka om det är någon speciell låt jag ska ha upp ur biblioteket. Så jag använder väl skärmen som "bara skärm".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-23 16:24
Ursprungligen av PeeMaN:

Jag kör tidskodat och så har jag en X1 för att lägga loopar och plocka låtar å grejja. Enda jag använder tangentbordet till är att söka om det är någon speciell låt jag ska ha upp ur biblioteket. Så jag använder väl skärmen som "bara skärm".

Av personlig smak så brukar jag iaf behöva en 13"... kör själv en 17" vilket jag tycker är för bökigt och för stort egentligen då jag kör S4an. Kör 17"aren på Flightcaset och den får precis plats.

Funderar själv liksom du på köra 13" och jag tror att 11" blir för litet.

Det funkar garanterat, iom att det funkar felfritt på min Macbook 3,1 som ger ca 3000 poäng i Geekbench, jämfört med nya MBA som ger över 5000.

Tack för svar allihopa. Nu blir det till att plocka mössan i handen och kolla med sin gamle far om man kan få låna en slant....

1
Bevaka tråden