Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Duplicering av mail i Mail

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Jag har ett problem som är lite av akut karaktär. Mitt Mailprogram duplicerar gammal e-post som visas som olästa i inkorgen. Även sedan jag har raderat alla mail så dyker de ändå upp lite då och då (typ varje gång Mail hämtar ny e-post mot servern) Varje dag så har jag kanske 150 olästa e-postbrev som måste raderas manuellt varje dag.

Jag har samma e-postkonto i min Iphone och det funkar klockrent.

Jag har kontaktat Comhem, men felet ligger inte hos dom, nu undrar jag hur och om jag kan fixa detta själv, och hur i såfall jag ska göra. Datorn är köpt i andra hand och jag har ingen support från apple

Supertacksam för all hjälp jag kan få.

Vad har du för mailkonto (typ gmail eller så)?

Om du går in på Mail och väljer Mail-->Inställningar (om det nu heter så på svenska), vad har du för aktiva konton där då?

Hej, tack för svar; jag har
kontotyp POP &
min mailkontoserver heter mailin.comhem.se.

Var det ett bra svar på din fråga?
Enligt Comhemsupporten såg inställningarna bra ut :-/

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-07-22 17:11

Här finns det tips som kanske hjälper dig.

https://discussions.apple.com/thread/1207861?start=0&tstart=0

Nu har jag byggt om inkorgen - och håller tummarna blå att det funkar! TACK!!!!

Nej, tyvärr, tyvärr... gamla mail fortsätter att strömma in...

Tack

Är det samma mail som alltid kommer tillbaka?

En raggarlösning skulle kunna vara att låta dem komma och istället för att radera dem, så markera alla och högerklicka och välj "markera som läst".

Jag tänker att om det är ett specifikt antal mail som buggar, så kanske du kan få lite lugn och ro genom att testa detta. Det skulle förvåna mig om Mail hämtar hem dem igen om de finns i inboxen som lästa.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-22 22:47

Har du tillgång till webmail? Logga in där och radera dem, och starta sedan ditt mailprogram igen. Det kan ligga ett mail som ger ditt program tuppjuck, och kan du radera det via webmail kanske det lösa sej.

Hej, jag ska testa det! Tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-29 12:27

Ibland an det vara en dålig uppkoppling som börjar ladda ned alla mail men så bryts uppkopplingen och (lite förenklat) servern hinner inte berätta för mailprogrammet att mailen är nedladdade.

1
Bevaka tråden