Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fläkten rusar, vägrar vila, arbetsikonen snurrar och Flash!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kållered
  • 2011-07-22 16:31

Hej, har en G5, PPC med OSX 10.5.8

Har följande problem om någon har tips på åtgärd:

1. Ibland har det hänt den senaste tiden, att rätt som det är så hör jag att fläkten börjar rusa och nästan går i taket. Att den kyler förstår jag men har den problem med hårddisken på nåt sätt? Någon?

2. Jag lägger alltid datorn i vila när jag lämnar skrivbordet, och när den skall gå i vila så klickar det till men disken fortsätter. Sätter igång igen själv och efter 3 försök så går den i vila. Nåt galet är det. Någon?

3. Har 1536 i RAM, och en HD på 300 GB med 95 GB kvar. Trots att jag är sparsam med att ha många program uppe så händer det då och då att när man i OS egna program Safari i synnerhet så snyrrar "hjulikonen" arbete pågår..... Känns som att datorn får arbeta med massa slask. Tycker att det borde vara bättre access mellan olika kommandon, men tänkandet gör mig lätt irriterad och vet ej om det har att göra med att det är en PPC. Någon?

4. Flash, har Adobe slutat att hålla efter Flash? Jag blir förvånad över att browsern i.o.f.s. orkar med att dra alla annonser på ex. Aftonbladet, för snart är det bara annonser på hela internet. Kan man styra upp Flash bättre, kanske det är orsaken till punkt 3? Någon?

Fortsatt trevlig sommar till alla.....

Maths

Installera clicktoflash eller vad den heter så löser sig nog mycket.

Och se till att ha senaste versionen av Flash. De senare versionerna har blivit lite effektivare och resurssnålare, tycker jag.

1
Bevaka tråden