Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer ny version av Mac Mini 2011?

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .

När kommer ny versionen tro?
Kan det komma i samband med Imac om någon månad?

Är sjukt sugen att köpa mig en idag nämligen men kommer det en snart igen så
skulle jag vänta.

Ingen vet och det går inga rykten kring Mac mini just nu.

Däremot är den "över tiden", d v s det har gått längre tid än snittet för en Mac mini-uppdatering:

Mac Buyer's Guide: Know When to Buy Your Mac, iPod or iPhone

Då den bygger på Macbook Pro kan det ju vara att den blir försenad några månader.

Hum detta är svårt.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-03-30 09:25

BestBuy och deras lagerstatus brukar ingå i ryktesskapandet ibland. Nu står både Mac Mini och den vita MacBooken som "Backordered", vilket har fått vissa i forumet på MacRumors.com att misstänka att det kommer nya modeller snart. Men det är inget som har skapat rubriker på ryktessiterna än.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-03-31 10:24

Alla deras modeller borde ju uppdateras snarast. Thunderbolt-portar måste ju på plats
Är rätt sugen på en mac mini men kommer den nya versionen med thunderbolt så väntar jag på den givetvis.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-03-31 11:51

Macmall säljer ut nuvarande Mac Mini med $100 rabatt på ebay, vilket skulle kunna vara en lagertömning inför en uppdatering.

Apple (MC270LL/A) Mac mini Intel Core 2 Duo 2.4GHz, ... - eBay (item 260751767109 end time Apr-12-11 08:53:21 PDT)

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-03-31 11:54

Jag vill minnas att Mac Mini har ganska så ojämna uppdateringsintervall. Ett genomsnitt i dagar säger inte så mycket.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-29 13:41

Står inför ett ganska jobbigt dilemma där jag kan få köpa en Mac mini (ny) för runt 5600. Det är 2010 års modell. Ska jag ha is i magen och invänta nya modellen eller slå till på denna? Kommer hur som helst kasta in en SSD + 8GB ram hur den än nu blir. Ny som gammal Mac mini.

Redigerar lite bilder/video, lyssnar på musik, antecknar, mejlar, surfar, kodar etc på nuvarande setupen (min flickväns MBA). Med andra ord är jag inte i behov av så mycket kraft.

Ursprungligen av Mcus:

Står inför ett ganska jobbigt dilemma där jag kan få köpa en Mac mini (ny) för runt 5600. Det är 2010 års modell. Ska jag ha is i magen och invänta nya modellen eller slå till på denna? Kommer hur som helst kasta in en SSD + 8GB ram hur den än nu blir. Ny som gammal Mac mini.

Redigerar lite bilder/video, lyssnar på musik, antecknar, mejlar, surfar, kodar etc på nuvarande setupen (min flickväns MBA). Med andra ord är jag inte i behov av så mycket kraft.

Jag hade väntat! Uppgraderingarna som görs nu från gamla Core 2 Duo till Sandy Bridge är massiva uppgraderingar!! Även om du inte behöver det nu så handlar det ju om att framtidssäkra. Core 2 Duo är ju gamla som gatan.

  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2011-05-06 09:57

Oavsett vad det blir för uppdatering kan man räkna med att det svenska priset sjunker, givet att priset i $ är oförändrat. Det har skett alla de senaste uppdateringarna, tex sjönk iMac med 1000 kr. Mac Mini ligger fortfarande kvar med en (för oss) extremt ogynnsam valutakurs.
Gissningsvis blir ett nytt pris, om uppdateringen kommer snart, runt 6300 kr.

Om Apple inte hade tänkt uppdatera Mac Mini inom en snar framtid tror jag de hade sänkt svenska priset vid iMac-uppdateringen. Tror det har hänt tidigare när SEK rört på sig mycket.

Oavsett vilket är en Mac Mini idag ett extremt dåligt köp om man måste betala fullt pris i svenska kronor.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2011-06-01 17:55

Har blivit frälst genom inköp av en MacBook Pro samt en Ipad. Skall även köpa en Mac Mini......väntar och vill bara ha.......Är det någon som tror/vet/uppskattar när uppdatering kommer.

Nej ingen vet... Men någon gång i år är väl en rimlig gissning. Det har inte kommit några rykten kring Mac mini ännu.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2011-07-18 00:00

Känns nära nu......:D

Ursprungligen av thjo01:

Känns nära nu......:D

Bra att skriva den kommentaren vid den tiden på dygnet

Skämt åsido så luktar det ju uppdatering lång väg.

9to5mac skriver ut specar på vad de säger är de nya Mac mini som enligt dem skall komma denna vecka. De nämner också nya bildskärmar, kallade Apple Thunderbolt Display:

New Mac mini and Mac mini Server specs revealed, 500 GB hard drives standard | 9to5Mac | Apple Intelligence

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-07-20 13:04
Ursprungligen av Capeman:

9to5mac skriver ut specar på vad de säger är de nya Mac mini som enligt dem skall komma denna vecka. De nämner också nya bildskärmar, kallade Apple Thunderbolt Display:

New Mac mini and Mac mini Server specs revealed, 500 GB hard drives standard | 9to5Mac | Apple Intelligence

Om det är lägre klockfrekvens på servermodellen så borde man väl kunna anta att det är en quad core i den och dual i vanliga?

Ursprungligen av Vassius:

Om det är lägre klockfrekvens på servermodellen så borde man väl kunna anta att det är en quad core i den och dual i vanliga?

Det skulle man väl kunna tänka sig, om det 9to5mac skriver nu är riktigt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-07-20 16:49

Då var en Mac Mini 2.5 GHz beställd

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-07-22 12:37

Där kom min Mac Mini.

Tur att det regnar ute så man med gott samvete kan installer

Ursprungligen av Freddie:

Där kom min Mac Mini.

Tur att det regnar ute så man med gott samvete kan installer

Bilder tack.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-07-22 13:46
Ursprungligen av keptang:

Bilder tack.

Det kommer att bli en bra kväll (undra om sambon har samma inställning? )

Ursprungligen av Freddie:

[ATTACH="CONFIG"]29876[/ATTACH]

Det kommer att bli en bra kväll (undra om sambon har samma inställning? )

Trevligt!
Vilken konfiguration beställde du?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-07-22 14:26
Ursprungligen av keptang:

Trevligt!
Vilken konfiguration beställde du?

Det blev 2.5GHz Dual-Core Intel Core i5 med 4GB minne

Var när att beställa 2,3GHz men tack vare din input om det mindre bra interna grafikkortet på 2.3 så blev det 2.5

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-22 13:09
Ursprungligen av Freddie:

Där kom min Mac Mini.

Tur att det regnar ute så man med gott samvete kan installer

Grymt 2 dagar från Applestore!?

  • Medlem
  • 2011-07-22 15:19

Om man ska ha en Mini som server, men ändå vill ha möjligheten att köra en 1080p-rulle på TVn, räcker då den minsta modellen, eller ska man satsa på det kraftigare grafikkortet? Minin kommer i huvudsak inte användas som HTPC.

Ursprungligen av Dalle:

Om man ska ha en Mini som server, men ändå vill ha möjligheten att köra en 1080p-rulle på TVn, räcker då den minsta modellen, eller ska man satsa på det kraftigare grafikkortet? Minin kommer i huvudsak inte användas som HTPC.

2.5GHz som Freddie köpte med andra grafikkortet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-07-22 16:05

Jag har inte hunnit pilla/kolla så mycket på Minin ännu men jag fick ner Plex och körde igång en film i 1080p och det rullade på... det var ingen film med krävande detaljer och action.

Får återkomma

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2011-07-22 16:09

Synd att man nyss köpt en ny soffa och ett nytt kök för då hade det blivit ett köp

Hoppas på en mer utförlig rapport hur den fungerar som mediacenter

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-23 15:46

Vad i helvete tänker Apple med?
5460:- för en 256GB SSD?

Väldigt sugen på i7 + 8GB, men med SSDn ere bara glömma.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-07-23 16:06
Ursprungligen av rylin:

Vad i helvete tänker Apple med?
5460:- för en 256GB SSD?

Väldigt sugen på i7 + 8GB, men med SSDn ere bara glömma.

Köp utan ssd då och sätt i en egen, alternativt vänta tills det kommer prisvärda externa Thunderbolt-chassin och kör en ssd i ett sånt.

Bevaka tråden