Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vart tog Bibliotek vägen?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Orranäs
  • 2011-07-21 23:27

Hittar inte mappen Bibliotek i min hemmamapp efter uppdatering till Lion, är det någon som vet vart den tagit vägen eller vart filerna som fanns där har tagit vägen? Eller ser jag i syne?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-07-21 23:37

I Finder gå till menyn "Gå" håll ner alt så ska Biblioteket dyka upp

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2011-07-21 23:44
Ursprungligen av blueser:

I Finder gå till menyn "Gå" håll ner alt så ska Biblioteket dyka upp

Ahh, good one!

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2011-07-22 07:49

Tack!
Mitt favoritprogram Sidenote vill inte fungera i Lejonet och alla sidnötter låg i det biblioteket!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-07-22 10:50

Extratips: Om du sedan greppar tag om mappen i finderfönstrets namnlist så kan du sedan dra ner Biblioteket till Favoriter i vänsterfältet.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-07-22 13:51
Ursprungligen av tobbehj:

Hittar inte mappen Bibliotek i min hemmamapp efter uppdatering till Lion, är det någon som vet vart den tagit vägen eller vart filerna som fanns där har tagit vägen? Eller ser jag i syne?

Vill bara förtydliga lite: det här är inte första gången som Mac OS X gömmer filer och bibliotek för användaren. Dom finns alltså kvar, men är inte synliga för "gemene man". Den genomsnitslige användaren har ingen anledning att använda det biblioteket.

Ursprungligen av frazze:

Den genomsnitslige användaren har ingen anledning att använda det biblioteket.

Det använder jag hela tiden.
Sorgligt, så Apple tycker plötsligt att flertalet av deras användare är korkade eller? Att göra Biblioteket osynligt är bara hur dumt som helst, även om det är lätt att få det synligt igen. Bara en massa rättighetsproblem som har dykt upp tack vare det. Fattar inte vad det ska vara för vits med det. Annars när man vant sig är nog lejonet bra....;)

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2011-07-22 14:12

Hekt klart så behöver man ju inte gå in där så ofta så det kan väl vara helt ok att "gömma" den. Att Alt-klicka på gå var ett kanontips tycker jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-24 23:12

Vill man ha Bibliotek permanent synligt som i Snökatten skriver man bara chflags nohidden ~/Library/ i Terminalen.

Ursprungligen av Konrad:

Vill man ha Bibliotek permanent synligt som i Snökatten skriver man bara chflags nohidden ~/Library/ i Terminalen.

Ännu lättare: hålla nere alt och i finder menyn Gå till Bibliotek och sen lägger man Bibliotek i sidomenyn på finder fönstret.
Bara så j*** onödigt att gömma det

1
Bevaka tråden