Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Migrera Widgets

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-07-21 18:47

Tänkte göra en ren installation av OSX 10.7. Först vill jag dock fråga om det finns något smidigt sätt att migrera alla widgets inkl. inställningar från bef. installation (Snow Leopard)?

~/Bibliotek/Widgets

Där ligger dom du har installerat själv. Kopiera dessa till bra plats - en USB-sticka eller anything. Installera (dubbelklicka) dom igen när Lion är installerat - eller lägg tillbaka dom på samma plats.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-07-21 19:38
Ursprungligen av Zimmerman:

~/Bibliotek/Widgets

Där ligger dom du har installerat själv. Kopiera dessa till bra plats - en USB-sticka eller anything. Installera (dubbelklicka) dom igen när Lion är installerat - eller lägg tillbaka dom på samma plats.

Okej, tack! Antar att inställningarna följer med då också? Hur är det förresten med bef. widgets som följer med OSX (har massa stickies/anteckningar, väder- och aktieappar), var hittar jag dem och deras inställningar för resp. användare?

Förstår inte anledningen att göra en "ren" installation. Det är ju inte windows det här.....

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-07-22 09:58

Ingen som har koll på ovanstående?

Jag antar att det annars går att lösa detta med "Flyttassistenten", men om jag har förstått rätt kommer allt annat skräp med då oxå... Eller går det att filtrera ut endast valda komponenter med den?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-07-25 15:58

Har alla "kunniga" här semester, möjligtvis?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-25 16:03

I flyttassistenten kan du välja vad du vill flytta. Men jag har aldrig provat att flytta bara Widgets. Starta flyttassistenten och kolla.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-07-25 16:20

Jo, måste först bara hämta hem den nya versionen som stödjer migrering till Lejonet...

..och om det ska till en manuell flytt då (se ovan), vad behöver man få med sig då?

~/Bibliotek/Preferences/

Där ligger alla widgets inställningar/värden. Dom ligger längst ner och börjar alltid med "widget-"

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-07-25 18:27
Ursprungligen av Zimmerman:

~/Bibliotek/Preferences/

Där ligger alla widgets inställningar/värden. Dom ligger längst ner och börjar alltid med "widget-"

Bra! Hittar man samtliga inställningar där, dvs. både för "egna" widgets och för de som följer med OSX?

Titta efter.

Ursprungligen av lensv:

Bra! Hittar man samtliga inställningar där, dvs. både för "egna" widgets och för de som följer med OSX?

1
Bevaka tråden