Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur synka en SE mobiltelefon i Lion? (LÖST!)

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-07-21 02:42

Som många nu vet och fått bekräftat, så har Apple övergivit iSync i den senaste versionen av sitt operativsystem. Själv sitter jag med min SonyEricsson P1i som jag tidigare synkat utan problem med datorns adressbok och kalender.

Inte förrän i september när den nya versionen av iPhone förväntas komma, kommer jag att byta telefon, och undrar därför om någon hittills lyckats läsa någonting om hur vi som ännu inte har någon iPhone, skall kunna fortsätta använda våra telefoner tillsammans med Mac och MacOS.

Skulle inte förvåna mig om det dyker upp en lösning, men ju snabbare desto bättre.

Jag har samma problem, iom att jag använder Nokia. Ska försöka göra en djupdykning i ämnet kanske ngn gång nästa vecka så får vi se vad som går att komma fram till.

  • Medlem
  • 2011-07-21 17:53

Det finns inget alternativ som inte kostar en massa pengar? ;=) Betalar ju inte gärna 240 kronor för ett synkprogram när hela Lion kostade 229:- Dessutom är ju detta tänkt som en temporär lösning till september.

Jag har också funderingar på att gå över till en iPhone eftersom iSync försvunnit. På grund av detta hänger ju inte jag på låset för att uppgradera till Lion (har en Nokia-lur).

Man behöver ju inte uppgradera om man vet att det förstör vissa möjligheter. Alltså har du ju sparat 240 kr den dag du köper en iPhone och uppgraderar till Lion. En positiv bieffekt är att det säkert rättats till ett gäng buggar i .0 versionen.

Så tänker jag iaf.

  • Medlem
  • 2011-07-21 18:50

Jag klurar lite på om man inte kunde ta iSync från SL köra den i Lion i alla fall...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-07-21 18:51
Ursprungligen av Korsriddaren:

Jag klurar lite på om man inte kunde ta iSync från SL köra den i Lion i alla fall...

Verkar så...
Nokia Support Discussions - How to sync with Mac in OS X 10.7 Lion? - Nokia Support Discussions

  • Medlem
  • 2011-07-21 18:55

Jag har time machine back up, men frågan är då bara hur får jag ut grejor från den? Tänker då på iSync, för det är väl bara själva programmet jag behöver antar jag...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2011-07-21 19:01
Ursprungligen av Korsriddaren:

Jag har time machine back up, men frågan är då bara hur får jag ut grejor från den? Tänker då på iSync, för det är väl bara själva programmet jag behöver antar jag...

Gå in i Time Machine, leta dig fram till Program-mappen, leta upp iSync, markera, tryck på återskapa nere i högra hörnet och voila!

  • Medlem
  • 2011-07-21 19:03
Ursprungligen av Hampie:

Gå in i Time Machine, leta dig fram till Program-mappen, leta upp iSync, markera, tryck på återskapa nere i högra hörnet och voila!

Behövde jag inte. Jag gick in i min TM-back-up, letade upp iSynk i program, lade in det i min dators programmapp. Letade sedan upp .plist-filen och la den i Lions bibliotek istället. Problem solved! Funkar hur bra som helst!

Fan vad nöjd jag blev nu!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-07-21 19:06
Ursprungligen av Korsriddaren:

Behövde jag inte. Jag gick in i min TM-back-up, letade upp iSynk i program, lade in det i min dators programmapp. Letade sedan upp .plist-filen och la den i Lions bibliotek istället. Problem solved! Funkar hur bra som helst!

Fan vad nöjd jag blev nu!

Det fungerade! Vad bra, har väntat med att uppdatera tills jag hittat en lösning...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2011-07-21 19:17
Ursprungligen av Korsriddaren:

Behövde jag inte. Jag gick in i min TM-back-up, letade upp iSynk i program, lade in det i min dators programmapp. Letade sedan upp .plist-filen och la den i Lions bibliotek istället. Problem solved! Funkar hur bra som helst!

Fan vad nöjd jag blev nu!

Fast det är ju att göra samma sak fast utan Apples snygga rymdgränssnitt ;)?

  • Medlem
  • 2011-07-21 19:19
Ursprungligen av Hampie:

Fast det är ju att göra samma sak fast utan Apples snygga rymdgränssnitt ;)?

Eftersom jag inte provat det du föreslog, så tog jag det säkra före det osäkra. Trycka på fel knapp och sabba alltihop skulle vara allt för tidsödande för min smak.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2011-07-21 18:54

Har någon testat att bara dra över iSync från Time Machine och sedan kopiera tillhörande .plist-filer och bara köra? Apple brukar väl vara rätt duktiga på att inte sabba för sina egna program, väl?

1
Bevaka tråden