Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdateringar i Apple Store

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-20 14:44
  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-07-20 15:30
Ursprungligen av ;:

"Ethernet Gigabit", Gigabit Ethernet, som alla andra skriver det, låter bättre.

Ursprungligen av ;:

Mycket tråkigt att Apple inte släppte en MacBook Air med 8GB internminne. Nu blir det att titta på Macbook Pro när det är dags att uppgradera sig på nytt.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2011-07-20 15:34
Ursprungligen av ;:

Satt och dregla lite över den nya skärmen. Man inser plötsligt vad Thunderbolt "is-all-about". Men så plötsligt såg jag detta "Response time: 12 ms" TOLV!!!?

Nu var det länge sedan jag köpte en bildskärm men ännu längre sedan jag trodde responstiden var ett säljargument. Bortsett från det. Är inte 12 ms en evighet och lite till i dessa sammanhang? Snackar vi inte slääääääääpningar alá 1999 nu?

Jo, 12ms är en evighet i dessa sammanhang.

Bildskärmar med IPS-paneler mäts på ett annorlunda vis. De flesta skärmar med bättre paneler (IPS) har på pappret lång responstid.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-07-20 15:52

12ms är normalt på IPS, bara sådanadär ruttna äckliga TN-paneler kommer ner till 2ms

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2011-07-20 15:56

Intressant med ny teknik. Slår vad om att om detta varit en TV så hade den haft en kontrast på 200 miljarder till 1 åtminstone.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-07-20 15:58

Ny teknik? Vart är den nya tekniken menar du? Enda nya tekniken i skärmen är Thunderbolt kontakten/kablen

Ursprungligen av JesperA:

Ny teknik? Vart är den nya tekniken menar du? Enda nya tekniken i skärmen är Thunderbolt kontakten/kablen

Nääää, de har också uppdaterat Webkameran till HD upplösning. Även det är ny teknik!

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2011-07-20 16:10
Ursprungligen av JesperA:

Ny teknik? Vart är den nya tekniken menar du? Enda nya tekniken i skärmen är Thunderbolt kontakten/kablen

Förlåt. Jag fick för mig att IPS var en nyare teknik än TN-panelerna men så kanske inte är fallet. Jag är tyvärr ingen expert på bildskärmspaneler.

Att responstiden var så olika på dessa två paneltyper har dessvärre gått mig förbi. Så det var intressant att få reda på det. Tack "radaradam" för ett snabbt och tydligt svar.

Ursprungligen av Spooky:

Förlåt. Jag fick för mig att IPS var en nyare teknik än TN-panelerna men så kanske inte är fallet. Jag är tyvärr ingen expert på bildskärmspaneler.

Att responstiden var så olika på dessa två paneltyper har dessvärre gått mig förbi. Så det var intressant att få reda på det. Tack "radaradam" för ett snabbt och tydligt svar.

Nyare och nyare. Men i de flesta fallen bättre (och dyrare) på alla punkter. Speciellt om vi snackar sådant som man bör bry sig om, färgåtergivning and so on ;). Du hittar t.ex. inte någon som jobbar med bild som sitter med en TN-skärm som visade upp häftiga 2ms på onoff.

Ursprungligen av ;:

lite lustigt om Lion. Jag skrev upp mig på apple.com för att få ett mail när Lion skulle vara tillgängligt på App store men det första mailet jag fick som talade om att Lion skulle vara tillgängligt idag kom från Boinx :D. De var snabbare än Apple

  • Medlem
  • Österåker
  • 2011-07-21 21:39
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

lite lustigt om Lion. Jag skrev upp mig på apple.com för att få ett mail när Lion skulle vara tillgängligt på App store men det första mailet jag fick som talade om att Lion skulle vara tillgängligt idag kom från Boinx :D. De var snabbare än Apple

Laddade ner Lion imorse. Har fortfarande inte fått mail från App store (som jag skrivit upp mig för).:confused:

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-07-21 21:42
Ursprungligen av Sirvelo:

Laddade ner Lion imorse. Har fortfarande inte fått mail från App store (som jag skrivit upp mig för).:confused:

Min erfarenhet av Apples nyhetsbrev är att de kommer ut ett par dagar efter produktlanseringar, så det är inget konstigt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-20 21:27
Ursprungligen av ;:

Ingen optisk enhet på mac minin längre heller verkar det som...

Ursprungligen av Kajan:

Ingen optisk enhet på mac minin längre heller verkar det som...

Finns redan en tråd om nya Mac Mini där detta diskuteras.

Ursprungligen av ;:

Har någon sett släpningar på riktigt? Minns tiden när jag spelade mycket counter-strike och köpte en billig platt 17" med 25ms responstid. Många förståsigpåare sa att det skulle sabba spelkänslan. Var fortfarande riktigt vass och såg aldrig några släpningar. Känns som MHz på processorer och MP i mobilkameran.

Står det någonstan hur många bildskärman man kan kedja ihop för de olika datorerna? Två läste jag någonstans.

Ursprungligen av ;:

Beror på vilken dator (och grafikkort) du har. Tre skärmar (och kanske fler) med tillräckligt biffigt grafikkort skulle jag tro.

1
Bevaka tråden