Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradering till Lion men kommer bara till inloggningsskärmen :(

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har provat 2ggr att installera Lion men jag kan inte logga in. Kommer bara till inloggningsskärmen. Vad gör jag för fel?!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-07-21 16:08

Kan du utveckla det hela? Klagar inloggningsskärmen på ditt användarnamn/lösenord eller stannar datorn? Syftar du på inloggning i App Store eller på din dator?

Ursprungligen av reboot81:

Kan du utveckla det hela? Klagar inloggningsskärmen på ditt användarnamn/lösenord eller stannar datorn? Syftar du på inloggning i App Store eller på din dator?

Den installeras och allt är ok, sen vill den starta om och då kommer jag till login-skärmen och skriver jag in mitt användarnamn o trycker Enter (har inget lösenord) så står bara "uppstarts-symbolen" (inte badbollen, den andra) och sen händer inget mer. Har provat att ange mitt MobileMe användarnamn men inte heller det lyckas...:'(

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-07-21 18:45

Trådskaparens frågeställning är lite oklar men verkar vara lik min så jag tar den här istället för att skapa ny tråd.

Har en MBP från april i år. Jag ska uppdatera till Lion via App Store. Jag klickar på den applikationen, sedan på 229.00 och Buy App. Då får jag skriva in mitt Apple-ID samt lösenord för att bekräfta faktureringsinfo (trots att jag redan är inloggad). Efter att jag har gjort det och inloggningen accepterats så händer precis ingenting. Nedladdningen borde väl starta då? Inget hamnar under Purchased och samma sak händer om jag gör om processen. Har även testat att starta om rubbet, logga ut och in, återställa lösenord osv. Någon som vet vad jag gör fel/det beror på?

Jag har precis samma problem i min PowerbookPro. Installationen av Lion gick bra, men kan inte logga in efter installationen. Provade att göra en säker uppstart och då går det bra. Uppenbarligen ett tilläggskonflikt. Har bl.a. WMWare Fusion 3.x, nyligen uppdaterad, kan den vara problemet. Går det att stänga av Bootcamp.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-07-30 11:31
Ursprungligen av Panschos:

Jag har precis samma problem i min PowerbookPro. Installationen av Lion gick bra, men kan inte logga in efter installationen. Provade att göra en säker uppstart och då går det bra. Uppenbarligen ett tilläggskonflikt. Har bl.a. WMWare Fusion 3.x, nyligen uppdaterad, kan den vara problemet. Går det att stänga av Bootcamp.

För att vara petig... Du menar MacbookPro? Någon PowerbookPro har aldrig funnits och Powerbook var inte Intel så den går inte att köra Lion på.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-07-30 11:01

Jag har samma problem på min mac mini. Uppdaterade min MBP lanseringsdagen utan problem. Men igår skulle jag installera Lion på min Mac mini core 2 duo också tänkte jag, jag kör time machine backup mot den mm. Installationen gick bra men jag kan inte logga in efteråt. Det är precis som att användaren inte finns.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-08-02 22:11

Är vi bara 3 st som har stött på detta problemet? Jag har inte haft tid att rota i det (är föräldra"ledig" med allt vad det innebär), men har något nåt tips om hur man tar sig vidare? Jag vill inte blåsa allt på min mac mini, samtidigt så har jag ingen time machine som går nu så länge jag inte får ordning på mac minin. Tacksam för tips och råd på hur man kan komma förbi problemet.

Det verkar som att användaren inte finns kvar. Jag kan inte logga in iallafall, kommer bara till inloggningen men där är det stopp.

Jag hade också detta problem.
Fick använda mig av följande lösning för att komma runt det hela:

http://www.gibni.com/cant-login-after-os-x-lion-install-solved

Fick alltså resetta password och logga in som admin för att därefter skapa ett nytt account med samma namn som det som var "missing". Efter utloggning så kunde jag logga in med mitt riktiga konto och alla inställningar, bilder, etc fanns kvar.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-08-03 10:57
Ursprungligen av ilPadrino:

Jag hade också detta problem.
Fick använda mig av följande lösning för att komma runt det hela:

http://www.gibni.com/cant-login-after-os-x-lion-install-solved

Fick alltså resetta password och logga in som admin för att därefter skapa ett nytt account med samma namn som det som var "missing". Efter utloggning så kunde jag logga in med mitt riktiga konto och alla inställningar, bilder, etc fanns kvar.

Tusen tack! Hoppas det funkar för mig också.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-08-05 20:45

Äntligen har jag fått tid att ta tag i det där. Det funkade även för, tack och lov.

1
Bevaka tråden