Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med en .kext-fil

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Får upp detta meddelande varje gång efter jag installerat något nytt i datorn, tror iofs det främst är kopplat till uppdateringar av iTunes. Har frågat om det tidigare men det var ett tag sedan o jag kan inte hitta igen tråden.

Jag har hittat .kext-filen på angiven plats. Min fråga är om jag utan problem bara kan radera den eller om det är något annat jag måste göra för att få bukt på detta problem?

Jag kör OSX 10.6.8

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-20 21:05

Dra den till skrivbordet och starta om.

Om jag drar den till skrivbordet får jag ett pluss-tecken över muspekaren vilket innebär kopiering. Är du helt säker på att jag kan göra så så att jag inte får gigantiska problem efter? Det är trots att ett kernel-plugin

Vem har installerat den? Är det en Applepryl? Kopiera till skrivbordet och spara den där. Radera sedan originalet och testa.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-20 21:36

Visst kan du dra den dit. Men det verkar knäppt att den vill kopiera, det tyder på att ditt skrivbord och kexten ligger på olika volymer....
Men kopiera den till skrivbordet, och radera originalet, och starta om. Är det något som inte funkar då, är det bara att kopiera in den på originalplatsen igen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-07-21 13:15

Kan rekommendera den tredje träffen på googlesök cdsdaudiocapturesupport.kext, den är riktigt bra
http://www.99.se/mac-os-x/283890-problem-med-cdsdaudiocapturesupport-kext-ar-det.html

Om du inte använder CD Spin Doctor kolla här, verkar som om det måste avinstalleras manuellt
» How to remove CD Spin Doctor and/or perform a clean Install of Toast

Ursprungligen av IngoX:

Kan rekommendera den tredje träffen på googlesök cdsdaudiocapturesupport.kext, den är riktigt bra
http://www.99.se/mac-os-x/283890-problem-med-cdsdaudiocapturesupport-kext-ar-det.html

Om du inte använder CD Spin Doctor kolla här, verkar som om det måste avinstalleras manuellt
» How to remove CD Spin Doctor and/or perform a clean Install of Toast

Hehe du hittade det jag inte lyckades med, kanske var för lat ;).

Vet inte om jag använt Spindoctor men jag kan iaf tala om att när jag skulle ta bort filen/kasta den i papperskorgen så fick jag bekräfta med admin-lösenord. Efter omstart har den inte återskapats, iTunes funkar, o jag såg vid närmare titt att filen visst var skapad 2008 så i vilket fall som helst var den gammal men om systemet inte använder den kan jag inte förstå varför jag får klagomål. Om det inte är så att den skickar ut ett "call" eller vad det nu heter...

Får se om jag får ngt annat klagomål framöver. Har kvar en kopia

1
Bevaka tråden