Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har du installerat Mac OSX 10.7 Lion?

Tråden skapades och har fått 167 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Täby
  • 2011-07-20 17:14

Som rubriken lyder, har du installerat 10.7 Lion?

Låter omröstningen pågå i en vecka från och med NU!

En omröstning i tråden vore trevligt kanske.

Jag håller på att ladda ner det. Min trånga studentekonomi tillåter enbart långsamma anslutningar, så jag får nog vänta ett par tre timmar till...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-07-20 17:27

Jag har installerat men vill ha tips på vad kan man kalla sin hårddisk för? Jag har en SSD och en hårddisk där jag tänkte lagra hemmappen och allt annat. Nån som vet ett roligt namn?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-07-20 17:38
Ursprungligen av Album:

Jag har installerat men vill ha tips på vad kan man kalla sin hårddisk för? Jag har en SSD och en hårddisk där jag tänkte lagra hemmappen och allt annat. Nån som vet ett roligt namn?

Svarta lådan?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-07-20 18:02
Ursprungligen av joakimo:

Svarta lådan?

Tackar blev bra

Gå in och ställ om i Trackpadinställningarna. "Swipe between pages" till "Swipe with two or three fingers" ... Så funkar den klassiska igen mha the fingerer, vill du ha den nya swipen kör du med två.

Japp. Jag har haft det några veckor då en bekant var snäll nog att låta mig få ta del av Golden Master-betan. Älskar det! Helt fantastiskt!

Det enda jag saknar är att det av någon anledning inte går att svepa sig fram mellan bilderna i iPhoto längre.

Är mitt i en projekt och vågar inte installera förrän projektet är avslutat och dessutom sitter med InDesign CS 3, som jag inte vet om den är kompatibel med Lion.

Kan du lägga till svarsalternativet "Nej, jag är för gammal"?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-07-20 18:09

Tankar ner den nu, så om en stund JA!

Kan någon med Adobe CS5.5 alt 5.0 meddela hur det funkar med Lion tro? Jag såg nämnas att Acrobat 10 inte skulle funka t ex.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-07-20 19:12
Ursprungligen av Anders Täpp:

Kan någon med Adobe CS5.5 alt 5.0 meddela hur det funkar med Lion tro? Jag såg nämnas att Acrobat 10 inte skulle funka t ex.

Kör med Illustrator 5.1 i provaläge och det fungerar. Den frågade vackert efter Java (och installerade den) innan den körde igång.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-20 18:33

Jag är helnöjd än så länge, har inte stött på någonting av det jag använder som inte funkar.

Helskärmsläget är klart smidigare än jag trodde efter att ha använt det lite i Snow Leopard. Nej det blir en kväll med datorn i knät för att utvärdera lite!

inte än. väntar lite o ser vad för buggar som dyker upp. Väntar inte hur länge som helst dock, ett par riktiga regniga dagar är att vänta här i krokarna o då vill jag ha något Macigt att göra

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-07-20 18:48

Jag är såld och nyfiken som i en strut, tankar nu och installerar senare ikväll.

Man måste liksom hänga med i svängarna i dessa föränderliga tider

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2011-07-20 18:50

Har tankat det men får felmeddelande "Programvaran kunde inte verifieras. Den kan ha skadats eller manipulerats under hämtningen" när jag försöker installera. Hur laddar man ner den på nytt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-20 19:16

Jag har provat både Photoshop och Acrobat 10 och det funkade utan problem...

  • Medlem
  • 2011-07-20 19:34

Har också installerat Lion nu. Har än så länge bara stött på små irriterande ändringar i standarder, men det verkar gå lätt att ändra tillbaka. Tex hur scrollhjulet uppför sig etc...

Tack för svaren om Adobe. Nu törs jag köra.

  • Medlem
  • 2011-07-20 19:57

Jag fick precis meddelandet att jag "behövde en java runtime"-grej för att kunna köra mitt Adobe CS3... märkligt. Sen inser jag att jag kanske var lite snabb i vändningarna, hur skall jag nu kunna synca min SE P1i, iSync är ju borttaget.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Jag fick precis meddelandet att jag "behövde en java runtime"-grej för att kunna köra mitt Adobe CS3... märkligt. Sen inser jag att jag kanske var lite snabb i vändningarna, hur skall jag nu kunna synca min SE P1i, iSync är ju borttaget.

Det var som fasen. Det hade gått mig helt spårlöst förbi att iSync inte finns med. Eftersom jag kör Nokia så innebär det att det inte blir något Lion tills en hanterlig lösning dyker upp (eller jag byter telefon).

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2011-07-20 21:00

Jag gjorde en uppdatering av senaste (MacMini 2010) MacOSX, och nu när jag bootar om så kommer jag till en startsida för att fylla i login-namn och lösenord.

Har provat olika alternativ, men bollen bara snurrar.

Har lyckats med säker omstart och därmed kommit online.

Någon som har en ide på vad man ska göra?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-20 21:04

Jag hade problem med min Macmini, startade om med powerknappen, och körde installationen igen. Då funkade det.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2011-07-20 21:36

jag testade 'ven det, men fungerade inte med l;senord till appstore. Men jag slog upp sidan 51, i den lilla boken som foljde med MacMini, och folje instruktionerna for att andra losenord, och efter omstart so fungerar det att boota Lion. Men mina bilder osv ar nu borta, sa gor inte misstaget att gora backup innan man installerar&uppdaterar till Lions.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-07-20 21:45

Kanske en väldigt dum fråga och kanske ställs den i fel tråd, men är lite smådesperat just nu...Försvinner allt man har på datorn om man uppdaterar till Lion??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-20 21:55
Ursprungligen av anon66:

Kanske en väldigt dum fråga och kanske ställs den i fel tråd, men är lite smådesperat just nu...Försvinner allt man har på datorn om man uppdaterar till Lion??

Nej, allt är kvar. Men en back-up kan ändå vara bra att ha om något mot förmodan skulle gå snett.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2011-07-21 00:02

Men var hittar man dem filerna då?
Kör nu Disc Doctors demo version för att se om de går att få tillbaka.
Eller är det så att man loggar in på ett helt nytt inloggningskonto,
och då tror man allt har försvunnit på uppdateringen?

Men man borde se alla filerna ifall man är inloggad som System Adminstrator?
villket jag inte gör.

Tur man har en IPad

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-07-20 21:55

Bor i skärgården med taskigt mobilt bredband så jag väntar på stickan...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-07-20 21:58

Tänkte jag skulle vänta några veckor (väl medveten om att jag inte skulle kunna)...så nu är det inlagt

Bevaka tråden