Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

skärmen och höljet frigör sig vid ihopfällning!?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-07-20 12:23

som ni kan se på bilderna nedan så frigörs skärmen från aluminium höljet när jag fäller ihop macbooken. Skärmen fungerar som det ska men detta känns lite ostabilt eftersom skärmen böjs rätt mycket nere i hörnet när man fäller ihop den.
macbooken är lite över 2 år gammal så nån garanti finns inte kvar? någon som har en aning om vad som hänt? är skärmen limmad fast i aluminiumhöljet och limmet släppt taget? kan säga att jag inte tappat den i golvet. Jag har varit väldigt försiktigt med den eftersom den innehåller halva mitt liv.

Någon som varit med om nåt liknande? är det värt att föra in till service. kanske blir svindyrt?!
Är dock mycket besviken på apple eftersom denna skulle vara mycket hållbar, men nja vad säger man nu?! verkar som om de missat nåt vid konstruktionen i allfall.

Aldrig sett något liknande. Det som är skumt är ju att den verkar se helt ok ut i uppfällt läge. Är den extremt trög att fälla ner? Jag hade tagit den till ett serviceställe och bett om ett utlåtande.

Jag har för mig jag läste här på forumet för ett par dagar sen om limmet som släpper vid skärmen, kan inte hitta tråden nu tyvärr men den lär finnas någonstans.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-07-20 12:29

Jag är ganska säker på att det finns en diskussion om detta redan och att det åtgärdas på utökad garanti.

  • Medlem
  • 2011-07-20 12:38

jag tycker inte att den är mera trög nu än tidigare. Jämför jag med sambon macbook så är de rätt lika i tröghet. JO i uppfällt läge är den helt normal. Det är när jag stänger den som saker och ting blir separerade. kanske borde ta sig till nåt service ställe och se vad de har att säga.
tack för era svar!

Och med hänvisning till ovanstående tråd så stänger vi här.

/Mod

1
Bevaka tråden