Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xcode + webOS?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allihop!

Detta kanske inte direkt hör hemma här, men då det finns många duktiga Xcode-utvecklare här passar jag på att slänga ut en fråga

Jag har fått i uppdrag att kika på webOS-utveckling. De stödjer utveckling på Mac, och när man installerar deras SDK dyker det upp en template i Xcode där alla inställningar / sökvägar mm är inställda korrekt. Perfekt för mig då jag är nybörjare på Xcode och inte vet hur man sätter upp allt, så jag installerade det. Då upptäcker jag tyvärr att templates bara finns till Xcode 3, inte Xcode 4

Så, min fråga är - är det någon som har testat webOS-utveckling i Xcode och kan hjälpa mig sätta upp ett projekt som kompilerar? Eller går det göra ett projekt i Xcode 3 och exportera till Xcode 4 eller liknande? Vet någon var man kan ladda hem ett xcode-projekt för webOS kanske, så kan man kika på de inställningarna?

Det är rätt frustrerande att inte komma igång, just nu kikar jag på att ta hem äldre versioner av Xcode men det verkar också knöligt - helst hade jag ju velar köra i 4:an.

Alla tips mottages tacksamt.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-07-18 15:11

Vad säger Xcode 4 när du importerar/öppnar ett Xcode 3-projekt?

Ingen aning Jag har alltså inte Xcode 3 installerat och jag har inget gammalt projekt att använda mig av, det är därför jag sitter fast lite på att konfigurera projektet. Just nu lutar det åt att jag får avinstallera Xcode 4, installera Xcode tre, installera om SDK:et så jag får upp en template och skapa ett projekt där.. Men bäst vore såklart om någon med erfarenhet av webOS-projekt i Xcode kunde komma med lite tips hur jag sätter upp det från noll.

Du kan ha xcode 3 och 4 installerat samtidigt om jag minns rätt.