Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget ljud till receivern med tvn avstängd?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-07-18 08:52

Jag har ett litet problem med min mac mini hemma. Har den kopplad med hdmi till en reciever som i sin tur är kopplad till min tv med likadan kabel. När tvn är igång fungerar allt som det ska och när jag drar igång en låt på minin spelas musiken i högtalarna via recievern. Men, när jag stänger av tvn verkar det som att minin inser att det inte finns någon bildskärm längre och väljer att istället spela musiken i den interna högtalaren.

Det känns lite som att det här kan vara ett problem som kan vara relativt enkelt att lösa men jag har googlat runt en hel del utan att hitta någon lösning.. Nån som har något förslag?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-18 10:36

Även om du manuellt väljer HDMI som utgång under Ljudinställningarna?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-07-18 10:40

Japp, eller jag har valt att ljudet ska gå via hdmi kabeln. Finns det någon inställning för att ljudvalet ska ske automatiskt eller manuellt?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-18 10:44

Jag tänkte bara att om du väljer det efter att TVn är avstängd, den ligger inte kvar nästa gång du stänger av TVn då?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-07-18 10:57

Har funderat lite i de banorna också men problemet är bara att jag använder tvn som skärm för macen, och då blir det lite svårt att ändra på inställningarna efter att man stängt av tvn.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-18 11:07

Aha, så har jag det också, men kör FireWire ut på ljudet, hela tiden, även när TVn är på.
Har du testat SoundSource? Den kanske kan vara lite tuffare mot inställningarna....

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2011-07-18 13:38

Kanske du kan använda remote desktop mot minin från en annan dator?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-07-18 14:32

bra tips, ska testa när jag kommer hem ikväll..

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-07-18 21:33

Funkade fint med remote desktop, tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden