Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sjökortsplotter?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är det snart dags för sommarens första båttur. Jag är ute efter en App med en Sjökortsplotter. Har hittat en, 88 SEA - Sjökortsnavigator. Lite dyr, 469 kr. Är den pålitlig? Finns det några andra alternativ?

Ska även ha med mig min Macbook pro 15. Finns det några program till datorn som man kan använda? Man kan ju internetdela med Iphonen

Tack /Chris

Det känns som om huvudfrågan här är programvara till Macen. Därför tycker jag att tråden inte passar under "iTunes appar", och har flyttat den till Mjukvara.

/Mod

Senast redigerat 2011-07-17 20:16

Fugawi kanske? Kompisens far har använt det i flera år.

Det finns för PC, Mac, iOS men jag har bara sett en äldre version på en gammal PC-laptop han hade i båten.

Edit: Äsch, såg inte att Baron länkat redan.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2011-07-17 19:47

Jag skulle helt klart avråda från 88 SEA, jag köpte denna applikation när den kom ut våren 2010 och den är helt klart undermålig
och man blir lurad på de funktioner som var lovade, appen är inte uppdaterad sedan juli 2010. 88 SEA får ganska många bra omdömen
men som det fungerar i verkligheten så kan jag bara misstänka att dessa recentioner kommer från folk som är involverade med företaget.
Jag ville ha pengarna tillbaka ganska omgående efter köpet men deras svar var att det gick inte eftersom det var köpt i App Store!!!

Prova Navionics för iPhone kostar endast 95 kr.

Rätt länk till GpsNavx, Macenc GPSNavX™ - Marine Navigation & Charting Application for Mac

Fugawi fungerar bra men är bara för PC så det måste användas i paralles eller liknande på en Mac

  • Medlem
  • 2011-07-17 19:54

TommyS, tittade du på min länk?

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2011-07-17 21:44

Ja, den leder till Fugawis hemsida som är återförsäljare för MacEnc. Vill man veta alla fakta skall man naturligtvis gå till GPSNavx
egen hemsida.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-07-17 20:31

MacENC har använts i familjen sen version 4. Fria uppdateringar hela tiden. En mycket kompetent och skalbar sjökortsplotter till OS X.

Tackar för alla svar. Känns som det lutar åt Navionics eller eventuellt Fugawi. Det känns bra att man inte köpte 88 SEA. Har kollat runt lite på internet efter jag läste TommyS inlägg och alla verkar ha samma åsikt. Är fundersam över recensionerna och ratingen på Appstore...

1
Bevaka tråden