Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Something is coming...

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu börjar ryktena bli riktigt skojsiga..
På macrumors.com kan man bla läsa följande;

- The invitation for the German Apple Broadcast event hypes WWDC further (translation by Shadowfax):

Discover the Future with the Apple Germany Invites you to a [special or something] event in the heart of Europe.

Watch via satellite transmission the keynote of Steve Jobs for WWDC in San Francisco.

This will be an unforgettable event for audio, video, publishing, and media professionals. Expect some news that will exceed all your past expecations.

Be ready for a new computer era on 23.06.2003, starting at 6:00 PM in the ******.

(Please note that this is an invite-only event)

Har Apple Sverige gjort något liknande utskick än?
Det börjar hur som helst bli ganska spännande...

Därtill står att läsa om lådor som kommit både till franska Apple återförsäljare liksom till amerikanska Apple Stores med texten "får ej öppnas före 23/6".
Exakt samma rykte florerade även för nån vecka sen (el 2).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-17 00:10

Detta kan bli riktigt kul!
Dessvärre befinner man sig på en flotte på Klarälven när Steve håller sitt Keynote...
Långt bort från allt vad datorer och satellitsändningar heter.
Någon som snabbt kan slänga ihop en wapsida och rapportera vad som händer?

wap.99mac.com?

  • Oregistrerad
  • 2003-06-17 00:15

Ja för tusan...

Någon lägger upp en 99.wap.nu den 23.e så vi får se
[www.wap.nu]
Jag sittter isolerad i centrala sthlm (trot om ni vill men så är det )

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-17 00:18

Om det är sant att lådorna har levererats så hoppas jag att de innehåller nya kraftfulla Powermacs. Jag ser gärna att Apple "hoppar över" den första generationen 970:or och ger oss riktigt snabba datorer. Så allvarlig tycker jag att situationen är just nu.

Känns som att Apple inte riktigt har råd att lansera halvsnabba datorer för överpriser just nu. Det klara nog inte ens Steve Jobs av att bortförklara...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-17 00:19

Kan inte InLife fixa något för oss stockholmare? Varför gör inte Apple Sverige något?

A new computer ERA tolkar jag som 64bitars processorer.. i vanliga persondatorer och inte i (som hittills) servrar.

Apple gillar ju att bre på - så att det skulle vara en 234THz dator är ju inte direkt troligt

Vad gäller ryktet om dom där lådorna så ska en vara typ som låda ala PowerBook kartongerna medan den större lådan är i klass med dagens PowerMacar.

Så något riktigt kul skulle ju vara om det kommer både en bärbar OCH en stationär 64bits dator. Som vissa rykten gjort gällande. Men det skulle ju likväl kunna vara en 64bitars burk och en hottad 15,4" Al PB.

Aja skoj blir det...
Vad händer nu här i kalla Sverige den 23e. Inget Apple event vad jag vet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-17 00:24

Nya Powermacs

Nytt tangentbord och mus

Demo av Mac OS X 10.3

Demo av QuarkXpress.

Ett par saker som man aldrig skulle kunnat förutse. Vem trodde att iCal skulle komma förra året?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-17 00:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jürgen B
Så något riktigt kul skulle ju vara om det kommer både en bärbar OCH en stationär 64bits dator.

Oh yes!
*hjärtat slår ett extra slag av ren och skär glädje*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-17 00:48

Fan klockan är 00.46 och vi sitter och diskuterar datorskvaller. Lite nördiga är vi nog allt. Menar, det är ju inte som om det här bara är jobb ellerhur...

Citat:

Nytt tangentbord och mus

Ja du... Vilken era det kommer att bli!

Citat:

Be ready for a new computer era on 23.06.2003

"New Computer Era". Låter som om det vore komma något mycket mer än bara en ny revision av ett operativsystem.

Apple hypar sig själva... Inte ofta det händer faktiskt :). Senaste gången Apple gjorde det så var det iMac G4 tror jag.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Apple hypar sig själva... Inte ofta det händer faktiskt :). Senaste gången Apple gjorde det så var det iMac G4 tror jag.

Beyond the rumor sites - Way beyond!

Ja, det börjar bli dags för en ny PowerMac nu. Och en pizzakartong.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-17 01:02

"I want to believe."

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2003-06-17 01:25

"Tyvärr" sitter jag på ett antal flyg på väg mot Australien den 23:e (- 25:e....)
Men det kan man ju ta. Ska bli kul.
Även om man missar Steve live.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Micke F
"Tyvärr" sitter jag på ett antal flyg på väg mot Australien den 23:e (- 25:e....)
Men det kan man ju ta. Ska bli kul.
Även om man missar Steve live.

Nämen nu har jag läst om minst två personer som inte kommer kunna följa den action som kommer råda 23:e juni. Det är ju skandal killar, bättring!

Själv tror jag bara på PB 15.4". Men jag vill se en PM 970 som demo-maskin också

Jag som hade så rätt förra gången kanske ska försöka gissa igen när vi närmar oss en eventuell keynote?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-17 01:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av Christoffer Larsson
Jag som hade så rätt förra gången kanske ska försöka gissa igen när vi närmar oss en eventuell keynote?

Här börjar vi visst bli kaxiga fram på småtimmarna!

  • Avstängd
  • 2003-06-17 02:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Kan inte InLife fixa något för oss stockholmare? Varför gör inte Apple Sverige något?

Vad kan du göra själv.

Kan du göra något för oss Österleningar??

Oss som väntar på utveckling

1
Bevaka tråden