Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Thunderbird - ingen signal när mail kommer till undermapp

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag använder thunderbird på min macbook pro och har där flera konto. Ett av kontona är ett g-mail-konto och jag har nu stött på lite problem. Här om dagen skapade jag en undermapp till inkorgen som jag döpte till min kompis namn. Sen skapade jag en ny filtregel som gör så alla hennes mail ska komma direkt till den mappen men problemet är att tunderbirds ikon i dockan får ingen röd prick när mail kommer till denna undermapp. Inte heller larmar det så jag får liksom hålla på å kolla denna mapp "manuellt" och när väl ett mail från henne kommit till denna mapp så är den inte fetstilt som i själva inkorgen. Kan jag göra nått åt dessa problemen? Jag har även försökt få growl att hjälpa till där men den verkar bara förstå när inkorgen får mail - inte undermappen...

Jag har ändrat trådens rubrik. Försök alltid sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om.

/Mod

Gjorde du regeln i Thunderbird eller i Gmail? Jag skulle gjort den i Gmail och se hur det funkar med det.
Alltså sätta en label på mail från den personen.

Gmail använder inte mappar som en vanlig IMAP-server, utan flaggar mailen med labels.

jag gjorde regeln i thunderbird men jag kan väl testa att göra det i gmail. Du pratar om labels och jag vet att de finns men jag vet inte hur jag gör en specifikt för den mappen. Vill du förklara närmare?vTack

1
Bevaka tråden