Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Projektet Google+ ... Flipp eller flopp?

Tråden skapades och har fått 90 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Någon som haft förmånen att testa Googles nya tjänst?

Blir det en värdig konkurrent till Facebook eller platt fall som Wave?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-15 14:11

Inget direkt som lockar

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-07-15 14:13

Jag har konto där för att prova. Just nu känns det som Twitter för folk som vill skriva mer än 140 tecken. Jag tror det blir en flopp.

Google+ kan säkert bli något bra. Men jag tror att Google behöver arbeta betydligt mer på utseendet för att det ska attrahera några större mängder av användare från Facebook.

Har inte haft möjligheten att prova. Luktar lite som Wave.

Det blir ett moment 22 om folk inte kan komma in pga för liten kapacitet. Jag har försökt länge nu men det händer ingenting

Wave dog ju platt för mig pga jag hade ju inga vänner som kom med. Jag tror att Google+ i detta skede lockar nerdarna men vanligt folk (som min fru) stannar nog kvar på Facebook - det måste till en rejäl nyhet för att de ska börja gå över

Dvs: Google+ vs Facebook är ungefär som Android är öppet/fritt vs Iphone instängt och låst --> De flesta bryr sig inte, de väljer det som de förstår och kan använda

Ja om de inte släpper på med lite fler användare känns det som en ny variant av Buzz/Wave faktiskt. Lovande helt klart, men vi som redan är där hinner väl tröttna på att det är för lite folk innan nästa sväng släpps in. När dessa i sin tur släpps in tröttnar dessa pga för lite aktivitet på kvarvarande användare. En härlig cirkel helt enkelt.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-07-15 14:28

Såhär enkelt är det att hålla reda på vem som ser ens uppdateringar.

Klicka på bilden för att se.

Skicka PM om ni vill ha invites... dom har ju 10 miljoner användare inne nu... Det är ju inte direkt så att det är svårt att få ett konto om man nu vill.

Jag tycker det är bättre än facebook och twitter. Framförallt att man kan begränsa delandet enkelt i circles och sortera folk.

Gränssnittet är sjukt mycket bättre och snyggare än facebook.

Hur man än vänder sig ...

Det har mycket möjligheter och dessutom blir det som att få "allt" (facebook, twitter ...) på ett ställe
Nackdelen är att det blir mer komplicerat och oöverskådligt

Om man inte har "nördvänner" så tar det tid att få tillräckligt med vänner som gör att det blir intressant att använda.
De flesta jag känner har inte varit intresserade utan mina inviter har gått till folk som på forum etc frågat efter en
Även jag har inviter kvar så pm:a epostadress om ni vill bli inbjudna

RED:
OBS! Vill ni ha en invite så måste ni PM:a en e-postadress
I Google+ måste man ange en epostadress när man bjuder in folk

Senast redigerat 2011-07-15 15:43
  • Medlem
  • Täby
  • 2011-07-15 15:45

Provat lite... det gjorde jag med wave också... inget som lockar ännu. Snyggare än facebook men sämre. (Än så länge iaf).
buggigt.

Det är något jag inte blir klok på. Det är avskalat och enkelt, men samtidigt känns det förbaskat omständigt och luddigt.
Välkomnar dock att google äntligen börjat bry sig om sitt användargränssnitt. Google calendar är ju helt plötsligt användbart.

Man får nästan ha en separat gmail till det också, om man nu inte vill att ens profilbild även ska pryda sina utgående mail.

Känns som ett Google-skin på Facebook. Lika krångliga inställningar. Och öde som en öken. Man får väl kika in igen om ett år eller två...

Öde? jag har runt 100 vänner där och det skrivs massor!

Ursprungligen av =JoNaZ=:

Öde? jag har runt 100 vänner där och det skrivs massor!

Jag har bara tio och inga skriver något... *snyft*

Men jag gillar upplägget, frågan är bara varför alla ska byta?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-07-15 20:58
Ursprungligen av Leftrustle:

Jag har bara tio och inga skriver något... *snyft*

Men jag gillar upplägget, frågan är bara varför alla ska byta?

Vi får väl starta en tråd "Stödvänner/invite"

Eller be om en invite till G20-facebook för där verkar det vara folk
Obama och Merkel chattar på elit-Facebook - rapport | svt.se

Jag tycker Google verkar vara på G vad gäller gränssnitt... snyggt och avskalat.

Skulle vilja testa lite Google+... någon som vet hur man kommer förbi VIP-kön?

  • Avstängd
  • International user
  • 2011-07-15 23:33
Ursprungligen av iTiger:

Jag tycker Google verkar vara på G vad gäller gränssnitt... snyggt och avskalat.

Skulle vilja testa lite Google+... någon som vet hur man kommer förbi VIP-kön?

PMa din mailadress så skickar jag en "invite"

Blir säkert bra, men just nu så saknar jag innehåll. Dvs. användare som faktiskt lägger till material.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-16 00:12

Har inte haft chansen att använda det men av det jag sett så verkar det otroligt sweet.
Men det är ju skillnad på att kolla på videor och använda det på riktigt så klart

Tog och stängde ner mitt Google+. Får bli ett se om det är bättre om några månader.

Så nu kom jag in via en invite. Tackar!

Men det känns tomt, jag har två vänner som finns där och ser inte att antalet kommer att öka inom den närmaste framtiden.

Snyggt gränssnitt men vad hjälper det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-16 09:53

jag har inte en kotte.. förutom han som bjöd in mig känns fint och så, men jag har ju inget där att göra

Ni som inte har en kotte - lägg till folk i era cirklar som ni kan tänkas vara intressanta att följa. Gör en "testcirkel" för dem och radera sedan den när ni får tillräckligt av egna vänner

Ursprungligen av macwitty:

Ni som inte har en kotte - lägg till folk i era cirklar som ni kan tänkas vara intressanta att följa. Gör en "testcirkel" för dem och radera sedan den när ni får tillräckligt av egna vänner

Radera? har du inte fattat hur de funkar?

Jag har en Follow circle där jag följer intressanta personer. Kändisar/bloggare/techfreaks osv...
Det är ju ersättaren till twitter.

Jag har nu ca 100 personer i google+. Det är ca hälften av facebook vännerna. Men de dröjer nog inte längre förän alla kommer över

Instant upload är ju så sjukt nice! Alla bilder man tar med telefonen hamnar alltid hos picasa automatiskt (helt privat såklart, man kan dela dom sen om man vill)

  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-20 21:07
Ursprungligen av =JoNaZ=:

Radera? har du inte fattat hur de funkar?

Jag har en Follow circle där jag följer intressanta personer. Kändisar/bloggare/techfreaks osv...
Det är ju ersättaren till twitter.

Jag har nu ca 100 personer i google+. Det är ca hälften av facebook vännerna. Men de dröjer nog inte längre förän alla kommer över

Instant upload är ju så sjukt nice! Alla bilder man tar med telefonen hamnar alltid hos picasa automatiskt (helt privat såklart, man kan dela dom sen om man vill)

Låter skönt, så slipper man ha ett privatliv

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2011-07-16 12:30

Får de till en bra Google+ app till iPhone så fimpar jag Facebook direkt. Facebook är bra, men man tröttnar rätt snabbt på alla applikationer och skit som dyker upp, och reklam (änsålänge). (Stödjer hellre Google än Mark Zuckerberg )

Ursprungligen av Jetwash:

Får de till en bra Google+ app till iPhone så fimpar jag Facebook direkt. Facebook är bra, men man tröttnar rätt snabbt på alla applikationer och skit som dyker upp, och reklam (änsålänge). (Stödjer hellre Google än Mark Zuckerberg )

Facebook hade inledningsvis inte applikationer från tredje part. Google+ lär säkert också gå samma öde till mötes. Dessutom så lever väl Google till stora delar på reklam.

Sedan är det väl enklare att ta bort reklamen i Facebook än att ta bort Googles radannonser.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-16 13:15
Ursprungligen av Jetwash:

Får de till en bra Google+ app till iPhone så fimpar jag Facebook direkt. Facebook är bra, men man tröttnar rätt snabbt på alla applikationer och skit som dyker upp, och reklam (änsålänge). (Stödjer hellre Google än Mark Zuckerberg )

Vill man så kan man ställa in så man slipper alla applikationer, det finns massor av inställningar man kan göra så man slipper en massa onödig reklam och skit även på Facebook.
Jag tror inte Google+ har en chans mot Facebook.
Jag är inte ens sökbar på Facebook, jag har bara kontakt med såna jag vill ha kontakt med.
Med det har jag inte sagt att jag tycker det är jätteviktigt med Facebook.

Bevaka tråden