Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera till ett nyare operativsystem

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en iMac 2.33 GHz Intel Core 2 Duo med 2 GBSDRAM och Mac OS v 10.4.11.

Jag behöver uppgradera till ett nyare operativsystem. Kan jag köpa Snow Leopard och installera det på min dator?

Svar ja.

Fast om du vill kan du vänta lite (kanske bara till i morgon) och se om Lion är ett alternativ. Dock verkar det som att du måste ha Snow Leopard för att kunna köpa Lion via App Store.

Japp, Mac App Store finns bara för 10.6.x så du måste köpa Snow Leopard först i vilket fall som helst.

Sl kostar 319:- i affärn.

Ngt som kan vara himla gött är att uppgradera maskinen till 8GB RAM, 2GB låter väldigt lite, det kostar ca 600:-

Inalles borde operationen ge dig en piggare dator med färskt OS för ca 1000:- .... ett fynd.

http://www.99.se/macbook-pro/284442-8-gb-ram-shit-brukar-saga.html

...om nu maskinen kan ta 8 GB. För iMac- (och MacBook-)modeller tillverkade innan 2009 är svaret nej.

Min iMac från 2007 med 2,4 GHz C2D maxar ut på 4, och bara det var en arbetsseger. I min duger vad som helst upp till 2-3 GB, men den enda 4 GB-konfiguration jag fick att funka är s.k. maskinspecifika minnen i matchat 2-pack. Inget jätteproblem dock, merkostnaden för sådana minnen är ganska liten. Sägs dock gå att peta in 6 GB, men själv är jag glad om jag slipper bråka med minnen igen.

1
Bevaka tråden