Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Direktlänk till flyttade ämnen

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Segeltorp
  • 2011-07-15 08:55

Hej!
Jag funderar om det går för er moderatorer och lägga upp en länk direkt till trådar eller inlägg som flyttas. Anledningen till detta skulle vara att man snabbt kommer vidare till rätt ämne efter
t ex en sökning på ett ämne, eller från dagens inlägg. För idag står det ju bara vart det är flyttat och för mig som inte är så inbiten forum-användare och något ovan lite svårt (om det inte finns något fiffigt trix) at hitta tråden.

Jag måste erkänna att jag inte riktigt förstår vad du menar. Om vi bryter ur inlägg från en tråd till en annan så länkar vi alltid (så vitt jag vet). Om en tråd flyttas så ligger ju en länk till dit tråden flyttats kvar i underforumet det först låg i.

Kan du utveckla?

  • Medlem
  • Segeltorp
  • 2011-07-15 09:21

Det var nog det jag menade, att det skulle medfölja en länk när inlägg bryts ut ur tråden. Jag ska forska vidare i vad det är jag menar. Jag återkommer i tråden när jag hittar ett konkret exempel (har sökt lite men hittade inget just nu). Det kan ju också vara så att jag råkat hitta just ett inlägg som inte var länkat som jag tänkte, men som sagt jag återkommer i tråden om jag hittar det jag försöker beskriva, om jag inte hittar det kan vi ju radera denna tråd.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-15 09:41

Dumt att radera denna tråden, länka den istället till en annan

Jag tror att det oftast finns en länk med när vi bryter ut inlägg till nya trådar. Även i den nya tråden brukar vi ha en länk till tråden som inläggen kom ifrån. Saknas det vid något tillfälle så är det nog enbart "olycksfall i arbetet".

1
Bevaka tråden